Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-20, 02:20
Medlem
PyR0s avatar
Ptja, möjligt att detta redan har diskuterats men sökfunktionen vägrar att fungera för min del. Hur som helst, det händer ofta att man skriver något och möts av att en tidigare postare har svarat precis samma sak fast en sekund tidigare, ganska irriterande. Såg på ett annat forum att det fanns en funktion som varnade ifall det kommit nya svar medan man skrev inlägget - skulle inte en sådan funktion vara användbar här på flashback?
Citera
2007-10-20, 09:19
Medlem
Nej, det kan man väl tänka på ändå?
Citera
2007-10-20, 11:19
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Ptja, möjligt att detta redan har diskuterats men sökfunktionen vägrar att fungera för min del. Hur som helst, det händer ofta att man skriver något och möts av att en tidigare postare har svarat precis samma sak fast en sekund tidigare, ganska irriterande. Såg på ett annat forum att det fanns en funktion som varnade ifall det kommit nya svar medan man skrev inlägget - skulle inte en sådan funktion vara användbar här på flashback?
Välj att förhandsgranska ditt inlägg när du skrivit klart det, scrolla sedan ner en bit - där ser du då de senast postade inläggen i tråden och du kan därmed bestämma dig för om du ska posta ditt inlägg eller inte.
Citera
2007-10-20, 11:32
Bannlyst
Om man inte blundar när man postat kommer man ju till slutet av tråden där ens egna inlägg finns, man behöver endast titta ovanför så ser man om det kommit nya inlägg under tiden.. Börjar folk bli så bekväma att de inte ens orkar göra det?

Att 'nya inlägg' inte funkat sedan igår kväll däremot är drygt, men det är ni väl medvetna om vid det här laget..
Citera
2007-10-20, 14:04
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Om man inte blundar när man postat kommer man ju till slutet av tråden där ens egna inlägg finns, man behöver endast titta ovanför så ser man om det kommit nya inlägg under tiden.. Börjar folk bli så bekväma att de inte ens orkar göra det?

Att 'nya inlägg' inte funkat sedan igår kväll däremot är drygt, men det är ni väl medvetna om vid det här laget..

Han menade nog mer i syfte att inte skriva ett långt inlägg som bara bli samma som föregående postare.
Citera
2007-10-21, 11:59
Medlem
pilatuss avatar
Om du förhandsgranskar ett inlägg kan du ju läsa ifall det kommit nya under tiden du skrivit. Jag kan inte se poängen med att ha en separat varning, också.
Citera
2007-10-22, 04:12
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilatus
Om du förhandsgranskar ett inlägg kan du ju läsa ifall det kommit nya under tiden du skrivit. Jag kan inte se poängen med att ha en separat varning, också.

Exakt, och sedan finns ju möjligheten att radera redan postat inlägg* om man känner att det man skrivit bara är en repris av föregående skribents inlägg eller bara ångrar sig i största allmänhet. Med radera menas här att man ersätter texten med "felpost", så tas det ju såsmåningom bort av mod. Man kan också PM:a mod för det aktuella forumet och be denne/-a ta bort inlägget.

* = editering av inlägg kan göras inom en timme från att inlägget postats.
Citera
2007-10-22, 10:08
Medlem
SLOBs avatar
Själv skriver jag alltid långa inlägg i ordbehandlara, om inte annat för risken att allt försvinner för att sajten gått ner eller så. Då är det bara att kolla innan man postar.

/S
Citera
2007-10-22, 17:39
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Själv skriver jag alltid långa inlägg i ordbehandlara, om inte annat för risken att allt försvinner för att sajten gått ner eller så. Då är det bara att kolla innan man postar.

/S

Jag skriver inläggen direkt på FB, men kopierar längre inlägg ut-i-fall-att. Skulle jag behöva avbryta inläggsskrivandet för en längre stund, spar jag det skrivna i en textfil. För övrigt: om Proxy Error eller annat oknytt slår till just som man skall posta, funkar det egentligen alltid att bara backa en sida, så finns texten kvar där och man kan antingen spara den någonstans eller vänta tills sajten funkar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in