2007-10-23, 21:08
Medlem
dunderturkens avatar
Klart det är bättre med grovt bröd efter träningen istället för coca-cola som bara är tomma kalorier..
Citera
2007-10-23, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Pågens Leva, jävligt gott bröd.

du det käkar jag i detta nuet med leverpastej och saltgurka på <3

(Y)
Citera
2007-10-23, 21:25
Medlem
Ignignokts avatar
Kör på Wasa sport +, med 57g kolhydrater per 100 g. Men det funkar nog. Intresseklubben antecknar förstår jag.
Citera
2007-10-23, 22:46
Medlem
nickeh84s avatar
Vad är det för skillnad på Wasa sport och Wasa sport + ? Wasa sport + är bättre eller?

Är det inte bra med mycket kolhydrator btw?
Citera
2007-10-23, 22:51
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vad är det för skillnad på Wasa sport och Wasa sport + ? Wasa sport + är bättre eller?

Är det inte bra med mycket kolhydrator btw?
Absolut. Jag älskar kolhydrater Den tidigare diskutionen handlade inte om det va dåligt eller inte.

Edit: Svenska folket äter generellt sett för mycket kolhydrater i sin vardag. Knäckebrödet är något svenskar äter väldigt mycket av utan att veta att det är en stor sockerfälla, därför försöker jag upplysa överviktiga patienter om detta.
Citera
2007-10-23, 22:59
Medlem
nickeh84s avatar
I see.. Tycker du också att jag ska köra på ett bröd som inte innehåller vetemjöl, socker och sirap?
Citera
2007-10-23, 23:01
Medlem
Axons avatar
Citat:
I see.. Tycker du också att jag ska köra på ett bröd som inte innehåller vetemjöl, socker och sirap?
Det avgör inte jag min vän utan du. Hur ser du ut i kroppen? Är du tjock? Ska du deffa? Bulka?
Citera
2007-10-23, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Det avgör inte jag min vän utan du. Hur ser du ut i kroppen? Är du tjock? Ska du deffa? Bulka?

Käkar ni knäckebröd när ni deffar? Eller äter ni kanske samma som vanligt fast mindre.
Citera
2007-10-23, 23:09
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

Är inte tjock direkt, är nog medel. Kör endel armhävningar, situps m.m och ska börja springa snart också när jag får mer tid.
Citera
2007-10-23, 23:10
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Käkar ni knäckebröd när ni deffar? Eller äter ni kanske samma som vanligt fast mindre.
Käkar aldrig knäckebröd. Det är snabba kolhydrater och inget att rekomendera. Grovt mörkt bröd, det är kung. Långsamma kolhydrater och mycket mättnadskänsla.
Citera
2007-10-23, 23:11
Medlem
Axons avatar
Citat:
Är inte tjock direkt, är nog medel. Kör endel armhävningar, situps m.m och ska börja springa snart också när jag får mer tid.
Då tränar du knappt någon styrka alls eller konditionsträning för tillfället. Då skulle jag ej rekomendera knäckebröd åt just dig. Välj då hellre grovt mjukt mörkt bröd.
Citera
2007-10-23, 23:24
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Välj då hellre grovt mjukt mörkt bröd.

OK Skulle du kunna nämna ett märke eller liknande, så vet jag ungefär vilken typ jag ska köra på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in