2007-10-19, 21:29
Bannlyst
Jag bara undrar.
Det skulle vara ett LÄTT sätt att få reda på password/lösenordet på medlemmar nämligen, då säkert fler än jag slinter på tab-knappen vid inloggning.
Ni som gjort samma misstag vet vad jag menar.

Jag har nyligen bytt password pga att det kändes som att mina PM jag fått från andra hade blivit lästa.

OBS jag är inte den paranoida typen. Bara en liiiten känsla.
Därför vill jag ha svar.
Citera
2007-10-19, 21:40
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag kan bara tala som en vanlig enkel moderator, och jag kan då inte det.
Teoretiskt är det kanske tänkbart att en av teknikerna kan göra det, men jag är skeptisk.
Citera
2007-10-19, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Teoretiskt är det kanske tänkbart att en av teknikerna kan göra det, men jag är skeptisk.
Puh. Hoppades få läsa nåt sånt. Tack för svar.
Citera
2007-10-19, 22:12
Medlem
ChristianXs avatar
Dessutom har jag för mig att lösenordet i vBulletin hashas redan i browsern, och skickas mao krypterat till servern. Även om man som tekniker skulle se det hashade lösenordet så är det jävligt jobbigt att få fram lösenordet ur hashen...
Citera
2007-10-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Skulle man kunna tänkas få en lista på vilka uppgifter ni enkla moderatorer kan se om oss vanliga användare?
Citera
2007-10-19, 23:01
Medlem
Germanias avatar
det skulle bli en mycket kort lista, det bör bara vara ip
Citera
2007-10-19, 23:06
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
det skulle bli en mycket kort lista, det bör bara vara ip
Japp. Moderatorer kan inte se något som inte användarna själva kan, helt enkelt. Utöver det så finns det ett fåtal mods som kan se och söka IP-nummer. Dessa lämnar inte ut IP-nummer ens till andra mods, utan får bara bekräfta om det är troll till nån bannad användare eller inte.

Inte speciellt spännande mao...
Citera
2007-10-19, 23:11
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Skulle man kunna tänkas få en lista på vilka uppgifter ni enkla moderatorer kan se om oss vanliga användare?
Det jag kan se om dig är att du köper alldeles för mycket godis och att siffran 6 är viktig i ditt liv.

Seriöst, mods kan inte se särskilt mycket. Tillsägelser och varningar folk fått iofs, men det vet nog de flesta redan, annars hade vi inte kunnat rösta om påföljder på ett konsekvent sätt.
Citera
2007-10-19, 23:33
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum

Vi kan se om du surfar osynligt och vi kan läsa dina användarnoteringar, men det är ju inga hemligheter direkt.

Nåt annat kommer inte jag på som skiljer en vanlig mod från en användare?
Citera
2007-10-19, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Japp. Moderatorer kan inte se något som inte användarna själva kan, helt enkelt. Utöver det så finns det ett fåtal mods som kan se och söka IP-nummer. Dessa lämnar inte ut IP-nummer ens till andra mods, utan får bara bekräfta om det är troll till nån bannad användare eller inte.

Inte speciellt spännande mao...
*host* *harkel* mjo, det mesta är ju en definitionsfråga..

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Vi kan se om du surfar osynligt och vi kan läsa dina användarnoteringar, men det är ju inga hemligheter direkt.

Med se att vi surfar osynligt menas väl också att ni kan se vad vi osynliga surfar på.. kan ni även se historik? dvs några steg bakåt vad vi gjort? Vad är användarnoteringar? menar du "belastningsregistret"? Bara nyfiken..
Citera
2007-10-19, 23:46
Medlem
meons avatar
Citat:
Är det samma sak som hur många tillsägelser och varningar man eventuellt har?

Citat:
Inte?
Citera
2007-10-19, 23:59
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Med se att vi surfar osynligt menas väl också att ni kan se vad vi osynliga surfar på.. kan ni även se historik? dvs några steg bakåt vad vi gjort? Vad är användarnoteringar? menar du "belastningsregistret"? Bara nyfiken..

Nä, ingen historik. Jepp, det är där man skriver i tillsägelser och varningar.

Citat:
Ursprungligen postat av meon
Inte?

Haha, informationsmässigt menade jag såklart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in