2003-08-04, 04:09
äldre konto (old)
Ej medlem
det är inte så att jag sitter och gråter över töntigheten på sherdog. utan det är bara att jag stör mig lite på barnsligheten. lite som cs spelares töntigthet =)

och jag postar inte alls på sherdog. så det är inte mig dom kallat det. vem är du där förresten?

och du glömde ju Erica Montoya som också postar där. fast varje gång hon försöker så är folk bara dryga och säger att dom vill ha henne i säng och sånt.
Citera
2003-08-04, 19:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaizen
www.fightermag.com har förmodligen sveriges bästa kampsportsforum!
orkar inte göra något sammandrag för dom olika stilarna just nu. kanske imorgon!

http://www.kampsport.se/ då ??
Citera
2003-08-05, 00:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
det är inte så att jag sitter och gråter över töntigheten på sherdog. utan det är bara att jag stör mig lite på barnsligheten. lite som cs spelares töntigthet =)

och jag postar inte alls på sherdog. så det är inte mig dom kallat det. vem är du där förresten?

och du glömde ju Erica Montoya som också postar där. fast varje gång hon försöker så är folk bara dryga och säger att dom vill ha henne i säng och sånt.

Det där med Montoya är ju sant. Håller med dig om att många där är puckon, men det är många här med. Regler för påhopp och sånt är ju inte så hårda där. Men om man sållar bort skitsnacket så finns det en otroligt stor kunskap där och man kan få svar på i princip allt som har med mma att göra.

Själv är jag ju lite barnslig(inte för att jag är ett) så jag tycker att deras "flame wars" där kan vara rätt så kul att läsa.

På Sherdog heter jag HeavyHallon förresten. Varför vill du veta det om du inte postar där??
Citera
2003-08-05, 10:58
äldre konto (old)
Ej medlem
för som du säger. det finns rätt mycket kunskap. så jag sitter och läser. tänkte se om jag känner igen dig och om du skrivit något vettigt =)
Citera
2003-08-06, 00:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
för som du säger. det finns rätt mycket kunskap. så jag sitter och läser. tänkte se om jag känner igen dig och om du skrivit något vettigt =)

Är bara att söka på mitt namn så får du fram alla mina inlägg. Är osäker på ifall man måste vara medlem för att göra detta dock. Är snart uppe i grönt bälte så jag är officiellt ingen newbie längre . Brukar dock inte posta så värst mycket. Läser mest, beror väl på vilket humör jag är på antar jag. Postar när jag har nåt bra att säga samt nåt att tillägga debatten, till skillnad från t ex Bowfinger_dk där. Han är sanslös, har slutat läsa hans trådar helt.
Citera
2003-08-14, 10:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Jag tror också mest på att vem som utövar kampsport som gör det farligt... Det kan vara så att en person tränar 10år i BJJ men är värdelöst men bara tränar 2år i Thai boxning så är han/hon livsfarligt...
Det är personen och inte bara kunskapen som gör en farligt.
Men sen finns det värdelösa kampsport som inte funkar alls i överhuvuttaget... Tränade lite ninjutsie men man lär sig inte ett piss... Ska man göra en ninjutsie nervtryck eller skalla bara jäveln så skalla funkar alltid bäst... Kan tänka mig man måste träna dena kampsport sen man var 5år i 20år men snälla... Thai har alltid varit en av de bästa stilarna...

Capoeira är faktiskt skön kampsport om man vill lära sig kampsport, akrobatik, musik etc... Passar för de som vill träna kampsport men vill ha roligt på samma gång.

Håller med till viss del, mentaliteten hos en person är oftast det som avgör om dom kommer vara bra eller inte. Men jag hävdar ändå att en person med dålig mentalitet som tränar BJJ spöar en med bra mentalitet som tränat ninjitsu förutsatt att dom tränat ungefär lika länge. Men du har en bra poäng.

Jo det är sant med att om en person tränar BJJ och en annan tränad ninjitsu lika länge så kan bjj personen spöa upp lättare ninja wannabie.
Det roligaste jag nånsin varit med om när en snubbe börja jiddra me min polare och skröt att han har hålld på med nån jävla karate stil i 5-7år men min polare slog skitten ur honom utan problem.
Det roligaste av allt att min polare alldrig hålld på me nån kampsport alls och körde bara sin egen stil.

Men ska man bli bra på en kampsportstil ska man också njuta av det och inte vantrivas...annars lär man inget av det.
Citera
2003-08-25, 01:07
Medlem
Scrambles avatar
Det har du rätt i Mystique.

Tänkte göra ett tillägg som extra försvar för sherdog.com, vilket är att dom faktiskt har 19,000 medlemmar på sitt forum. Konstigt vore ju om inte några puckon skulle dyka upp där med tanke på att minst hälften av medlemmarna är från USA.

Annars kan ni ju besöka www.sub-fighter.com, dom klagar hela tiden på att sherdog har så taskig attityd och tycker att deras sida är mer gemytlig. Något som säkert är fallet. Men deras medlemsantal är pink i oceanen jämfört med sherdogs så det kan ha nåt emd saken att göra.

Vad vet jag......ska sova nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in