2003-07-29, 00:37
Bannlyst
För er som tränar eller är insatta i kampsportsvärlden, skulle ni vilja kommentera följande stilar?

Brasiliansk Jiu-Jitsu
Jeet Kune Do/Jun Fan Gung Fu
Kali/Eskrima
Shooto
Submissionfighting
Submissionwrestling
Thaiboxning

Om någon vet ett renodlat kampsportsforum på svenska så skriv gärna länken dit.
Citera
2003-07-29, 00:50
äldre konto (old)
Ej medlem
www.fightermag.com har förmodligen sveriges bästa kampsportsforum!
orkar inte göra något sammandrag för dom olika stilarna just nu. kanske imorgon!
Citera
2003-07-30, 21:43
äldre konto (old)
Ej medlem
sötis! =)
för det första så ville personen ha ett forum på svenska!
vilket sherdog inte är. och för det andra. det är bara en jävla massa töntar på sherdog. som snackar en jävla massa skit. och skryter och nedvärderar. helt värdelöst.
http://www.mma-fighter.com/ väljer jag framför sherdog alla gånger!
Citera
2003-07-30, 22:19
äldre konto (old)
Ej medlem
det är inte så svenskt heller... aldrig varit där, men verkar ok?

Hur som helst det enda forumet jag avråder är budo.se 's forum...

men va menar du skryter o nedvärderar? folk verkar schyssta där o de finns massa admins... aldrig stött på problem
Citera
2003-07-30, 22:53
äldre konto (old)
Ej medlem
folk gör ju inget annat än att kalla varandra för romo (bög) och go home to newtown och liknande. jävligt barnslig stämning tycker jag!
Citera
2003-07-31, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av user092
Jeet Kune Do/Jun Fan Gung Fu - skit

Vad är din motivering till att det är skit?
Citera
2003-07-31, 17:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaizen
folk gör ju inget annat än att kalla varandra för romo (bög) och go home to newtown och liknande. jävligt barnslig stämning tycker jag!

Men då får du Postwhora lite så att du får bättre bälte samt sluta kasta ur dig dum skit(om det nu var dig dom kallade för detta) .

Visst sherdog har en ganska hård jargong(stavning???), men där hittar du enormt mycket kunskap om mma, K-1 och boxning plus alla andra kampsporter(McDojos som dom kallas där). Visst folk där har inte mycket till övers för TKD och karate men de flesta där har tränat dessa sporter innan dom började med mma så deras åsikter bör man ändå ta på allvar. Om man sen lägger till att diverse fighters och andra postar där som t ex: Bas Rutten, Gary Goodridge, Tom Erikson, Rampage, Enson Enoue, Eddie Bravo, Big John McCarthy, Larry Landless, Dana White, Josh Barnett, Tito Ortiz och en del andra från mindre galor som Kotc osv som jag inte kommer ihåg namnen på.

Amerikanska forum har en hårdare stämning över lag. Men om man är känslig(som du verkar vara) kanske man bör hålla sig borta från Off-Topic forumet.

Personligen så är jag beroende av Sherdog, gillar humorn(även om den är hård ibland) där skarpt, och alla nyheter postas där så man slipper surfa runt på alla nyhetssidor. Tycker det är skönt med ett forum som aldrig hört talas om jantelagen. Dom har oxå ett forum där man kan snacka svenska med övriga svenskar där. Så det så....
Citera
2003-07-31, 18:53
äldre konto (old)
Ej medlem
det är ju faktiskt så att sherdog säger sanningen (den kalla) medan andra forum inte gör det... Och det finns ju ett annat forum / en sida
som ägnar sig helt åt mcdojo (romo kampsporter)
www.bullshido.com
Och jag har tränat TKD + karate förut o kan säga att det är skit...
Citera
2003-07-31, 19:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user092
det är ju faktiskt så att sherdog säger sanningen (den kalla) medan andra forum inte gör det... Och det finns ju ett annat forum / en sida
som ägnar sig helt åt mcdojo (romo kampsporter)
www.bullshido.com
Och jag har tränat TKD + karate förut o kan säga att det är skit...

Precis, den sidan hette McDojo förut väl, man kan ju gissa varför dom fick byta namn....

Jag har inte tränat TKD eller Karate men alla som har det och som sedemera provat på nåt som faktiskt funkar intygar alla hur mycket stryk dom skulle få om dom hade hållt sig till dom sporterna och muckat gräl med nån som tränar t ex thai boxning, BJJ eller varför inte mma.

Nåt alla som läser detta måste förstå är att TKD och Karate är mycket bra kampsporter om man är ute efter träning och att bli smidig. Men i en helt vanlig streetfight så funkar inte nåt av de där grejerna. Visst du kanske kan sparka rakt upp men va fan har du för användning för detta? Samma kan sägas om boxning, det är en mycket bra sport som komplement, men när det tävlas i boxning så går domaren imellan så fort dom kommer nära och tar tag i varandra, detta sker inte i en "riktig fight" vilket gör att boxning inte förbereder dig för en "riktig" fight.

Jag är medveten om att detta inte är vad tråden handlar om, men det är en förklaring till varför en del skriver av kampsporter som "skit". Detta görs för att dom inte funkar i verkligheten(lär: på gatan). Så ser jag på saken iaf.

Boxning är dock ett dåligt exempel. Tog bara upp det för att styrka min poäng. Är du bra på boxning så spöar du antagligen de flesta(som inte kan nån "bra" kampsport). Men tar dom tag i dig och brottar ner dig så är du ändå rökt oavsett hur bra du är på boxning.

Jag rekommenderar alla att besöka www.billshido.com och kolla runt där, dom har en massa filmklipp på fighter med BJJ:are och mma:are mot kung fu, Karate, TKD osv. Det är garanterat en mycket kul läsning om inte annat. Have fun..... :twisted:
Citera
2003-08-01, 09:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tror också mest på att vem som utövar kampsport som gör det farligt... Det kan vara så att en person tränar 10år i BJJ men är värdelöst men bara tränar 2år i Thai boxning så är han/hon livsfarligt...
Det är personen och inte bara kunskapen som gör en farligt.
Men sen finns det värdelösa kampsport som inte funkar alls i överhuvuttaget... Tränade lite ninjutsie men man lär sig inte ett piss... Ska man göra en ninjutsie nervtryck eller skalla bara jäveln så skalla funkar alltid bäst... Kan tänka mig man måste träna dena kampsport sen man var 5år i 20år men snälla... Thai har alltid varit en av de bästa stilarna...

Capoeira är faktiskt skön kampsport om man vill lära sig kampsport, akrobatik, musik etc... Passar för de som vill träna kampsport men vill ha roligt på samma gång.
Citera
2003-08-01, 15:16
äldre konto (old)
Ej medlem
minns en låt...
zoom zoom zoom capoeira blataum ... tatata...
jag tycker iofs det är närmare dans än kampsport
Citera
2003-08-01, 18:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Jag tror också mest på att vem som utövar kampsport som gör det farligt... Det kan vara så att en person tränar 10år i BJJ men är värdelöst men bara tränar 2år i Thai boxning så är han/hon livsfarligt...
Det är personen och inte bara kunskapen som gör en farligt.
Men sen finns det värdelösa kampsport som inte funkar alls i överhuvuttaget... Tränade lite ninjutsie men man lär sig inte ett piss... Ska man göra en ninjutsie nervtryck eller skalla bara jäveln så skalla funkar alltid bäst... Kan tänka mig man måste träna dena kampsport sen man var 5år i 20år men snälla... Thai har alltid varit en av de bästa stilarna...

Capoeira är faktiskt skön kampsport om man vill lära sig kampsport, akrobatik, musik etc... Passar för de som vill träna kampsport men vill ha roligt på samma gång.

Håller med till viss del, mentaliteten hos en person är oftast det som avgör om dom kommer vara bra eller inte. Men jag hävdar ändå att en person med dålig mentalitet som tränar BJJ spöar en med bra mentalitet som tränat ninjitsu förutsatt att dom tränat ungefär lika länge. Men du har en bra poäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in