2007-10-18, 15:42
Bannlyst
Har en bekant som har otroligt svårt att gå ner i vikt, och också svårt att låta bli onyttiga saker, tja, det går väl hand i hand antar jag.

Så nu är min fråga, finns det någon avlägsen "resort" där man enbart blir serverad nyttig mat, samt rikligt med motion, där man är säg 3 veckor i ett sträck, långt bort från fastfood osv!?

Tacksam för svar!
Citera
2007-10-18, 16:25
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyström
Har en bekant som har otroligt svårt att gå ner i vikt, och också svårt att låta bli onyttiga saker, tja, det går väl hand i hand antar jag.

Så nu är min fråga, finns det någon avlägsen "resort" där man enbart blir serverad nyttig mat, samt rikligt med motion, där man är säg 3 veckor i ett sträck, långt bort från fastfood osv!?

Tacksam för svar!

det finns ju behandlingshem för narkomaner. anorektiker osv. men överviktiga vet jag inte.. En bra affärside om någon orkar.. finns annars dietister..
Men det är upp till den personen själv.. Dom flesta älskar sött o bullar osv men vi avstår för att hålla oss fina.. upp till var och en om man är narkoman, godisoman, bulloman, vill man inte dö i förtid så får man fan kämpa.. finns inte någon annan än en själv som kan sluta med dumheterna..
Personen vet väl hur tallriksmodellen ser ut????
Citera
2007-10-18, 20:49
Medlem
tyuis avatar
Allt detta söta är ju så djävulskt svårt att så emot! Om man bara blev isolerad från allt under en tid så man blev avvänjd... Det hade ju varit ultimat.
Citera
2007-10-18, 23:14
Bannlyst
Ja alltså, jag tror inte det finns någon överviktig som inte vet att bullar och godis är onyttigt, men för vissa är det jävligt svårt att stå emot. Det är precis därför jag eftersöker denna form av "avvänjning", där man helt enkelt inte har något val än att stå ut!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluffo
finns inte någon annan än en själv som kan sluta med dumheterna..
Absolut, det håller jag med om till 100%. Men som sagt, det finns metoder för att hjälpa personen att nå sitt mål, och det jag eftersöker är just en sådan metod! Sen är det självklart personen själv som får göra jobbet!
Citera
2007-10-18, 23:17
Medlem
Rhynns avatar
Det borde de ju finnas, jag menar tjockholmen har ju gått på tv, vet inte ifall de har daglig verksamhet där som ett "kollo" nu. Lycka till!
Citera
2008-10-22, 22:54
Medlem
Fat camp?

Någon som vet ifall det finns något "fat camp" eller liknande i sverige?
Citera
2010-05-18, 14:38
Medlem
olllies avatar
Bump. Någon som vet? Tycker att idén är rolig och känner någon som verkligen hade mått bra av tre veckors motion och vägledning
Citera
2010-05-18, 14:46
Medlem
miqqqas avatar
Inte en aning om det är vettigt men.. http://www.inspirata.se/halsocampen/
Citera
2012-09-10, 10:09
Medlem
Vikt Camp jobbar med sockerberoende och livsstilsförändring via kost, beteende och motion. Dom sägs ska vara grymt duktiga på det dom jobbar med, och verkar ge en bra uppföljningsplan efter man bott där. www.viktcamp.se
Citera
2013-03-17, 07:10
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mocster
Vikt Camp jobbar med sockerberoende och livsstilsförändring via kost, beteende och motion. Dom sägs ska vara grymt duktiga på det dom jobbar med, och verkar ge en bra uppföljningsplan efter man bott där. www.viktcamp.se

jäklar

flyger dom in kocken från frankrike varje dag eller?

44000 för 3 veckor? lol

kostar ca 10 000 i veckan i england, lite billigare men ändå dyrt som fan

Jag hade velat test typ en månad i något amerikansk Boot camp med någon före detta marine som skriker på en
Citera
2013-03-17, 08:21
Medlem
Kanal 5 har ju ett bantningsprogram som jag inte minns vad det heter. Någon typ av biggest looser fast det bara är en person som ska gå ner i vikt. Hur som helst. I några avsnitt där personen inte kunde sköta sig blev denne skickad till Leksand till någon typ av camp. De säger i programmet vad campen heter men minns inte nu. Jag fick en känsla av att det var ett ganska dyrt ställe och tror att de sa att många elittränande tränas där. Men det var ett helt koncept med både mat och träning.
Citera
2013-03-17, 08:23
Medlem
TV3 var det

http://procampxl.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto