2007-10-18, 00:07
Medlem
Någon som vet vad man ska trycka innan datorn startar upp för att kunna boota från microsoft vista skiva? det kommer inga som helst anvsiningar vilken f .. knapp man ska trycka in m.m jag kommer inte ens i biosen vore jätte tacksam för hjälp av er på flashback
Citera
2007-10-18, 00:19
Medlem
Det står på skärmen hur du gör för att komma in i BIOS. Det flimrar till snabbt, kanske CTRL + DEL, men kolla.

I BIOS ändrar du startordningen på de bootbara enheterna och sätter den spelare du har Vistaskivan i som först.

Kom ihåg att spara inställningarna, sedan är det bara att köra.
Citera
2007-10-18, 02:32
Medlem
djb2s avatar
exakt, kolla efter SETUP eller BIOS när datorn precis startat så vet du vilken knapp du ska trycka för att komma in. Sen ändrar du ordningen så CD-ROM är högre upp än HARD DISK.

När den väl bootar från Vista kommer det stå "tryck valfri tangent för att starta från skivan."

PS. Tro inte att den hängt sig när den laddar in från CDn sedan, det tar bara sjukt lång tid av nån anledning.
Citera
2007-10-18, 03:39
Medlem
Martors avatar
har du gjort skivan rätt då? du måste eller kanske fins andra program men jag använder alcohol120% annars statar inte skivan
Citera
2007-10-18, 10:04
Medlem
mm

ctrl + del funkade lysande! problemet var att det var datorbutiken.se som har byggt ihop den och hade glömt o plocka väck deras boot mot deras server när dem satte ihop den tror jag! tack för all hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in