2007-10-18, 00:07
Medlem
Ngon som vet vad man ska trycka innan datorn startar upp fr att kunna boota frn microsoft vista skiva? det kommer inga som helst anvsiningar vilken f .. knapp man ska trycka in m.m jag kommer inte ens i biosen vore jtte tacksam fr hjlp av er p flashback
Citera
2007-10-18, 00:19
Medlem
Det str p skrmen hur du gr fr att komma in i BIOS. Det flimrar till snabbt, kanske CTRL + DEL, men kolla.

I BIOS ndrar du startordningen p de bootbara enheterna och stter den spelare du har Vistaskivan i som frst.

Kom ihg att spara instllningarna, sedan r det bara att kra.
Citera
2007-10-18, 02:32
Medlem
djb2s avatar
exakt, kolla efter SETUP eller BIOS nr datorn precis startat s vet du vilken knapp du ska trycka fr att komma in. Sen ndrar du ordningen s CD-ROM r hgre upp n HARD DISK.

Nr den vl bootar frn Vista kommer det st "tryck valfri tangent fr att starta frn skivan."

PS. Tro inte att den hngt sig nr den laddar in frn CDn sedan, det tar bara sjukt lng tid av nn anledning.
Citera
2007-10-18, 03:39
Medlem
Martors avatar
har du gjort skivan rtt d? du mste eller kanske fins andra program men jag anvnder alcohol120% annars statar inte skivan
Citera
2007-10-18, 10:04
Medlem
mm

ctrl + del funkade lysande! problemet var att det var datorbutiken.se som har byggt ihop den och hade glmt o plocka vck deras boot mot deras server nr dem satte ihop den tror jag! tack fr all hjlp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in