2007-10-17, 22:09
Medlem
Är det någon här som har erfarenhet av tetra paks drogtest och drogtestrutiner?

Jag var på praktik där för en massa år sedan och då körde dom ett snabbt test med sån sticka.

Vet du om dom gör det fortfarande?
Vet du hur pålitliga dom testerna är?
Vet du om dom testar konsulter?
Vet du vad som händer om dom hittar något?

//Tack
2007-10-18, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma84

Jag var på praktik där för en massa år sedan och då körde dom ett snabbt test med sån sticka.

//Tack

Du är alltså konsult i ett företag som tetra pack? skulle inte tro att dom tar drogprov på en konsult.. Om du nu varit anställd ett tag då.?? Vad är du rätt för att åka dit på? Då har vi nog en mer överblick på vad du har tagit och hur länge det sitter i..

Jag får självklart uppfattningen av att du är konsult eftersom att du frågar om som testar konsulter..
2007-10-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma84

//Tack

En bekant till mig jobbade som konsult där för ett par år sedan, och han blev testad för allt, inkl. levervärden. Då var det standard att alla nyanställningar testas, kan inte tänka mig att den rutinen har ändrats idag.

Testerna är väl lika pålitliga som sjukvårdens antar jag, men jag tror att det enda som händer om du åker fast är att du inte får jobbet.
2008-04-06, 17:52
Medlem
gnarks avatar
Nu är den här tråden gammal...

men tyckte ändå det kunde vara av värde för någon att få veta hur mitt drogtest gick till.

Jag fick veta om att jag skulle testas 5 dagar innan, och jag fick veta att det var ett urinprov. Väl på plats hänvisades jag till en liten toalett och fick en plastmugg i näven. Jag kissade oövervakad, men sköterskan satt i rummet bredvid med luckan där man ställer kissoppen öppen, så hon hade kunnat kika in men hade inte fått någon bra insyn. När väl kisset var i muggen gav jag henne den och hon testade med en radda stickor, 4-5st tror jag.

Om man vill fuska tror jag att följande metoder är möjliga:

Ha med sig en annan persons kiss.

Dricka mängder med vatten innan.

Hon kände inte på kissets temperatur och verkade inte inspektera färgen det minsta.
2008-04-06, 18:17
Medlem
I Savants avatar
Men hon höll i muggen så hon lär ju ha kännt den vägen fast är ju inte så svårt att ha med sig varmt piss från någon annan. Men min procedur var likadan som din bara att luckan för mig var stängd.
2008-04-06, 18:20
Medlem
Cyaniks avatar
Dricker man för mycket vatten är risken att (kreatinin?)halten i urinen är för låg och de misstänker fusk.
2018-04-23, 23:39
Medlem
Bumpar lite, är det någon som berätta om det fortfarande är aktuellt för dem att ta drogtest samt hälsotest på konsulter? Eller gäller det endast anställda?
2018-04-24, 11:14
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in