2007-10-17, 21:40
Medlem
christopherris avatar
En kompis till mig har en hyfsat nyinköpt compaq med Vista i sig, Han bad mig kolla vad som kunde vara fel på den eftersom detta felmeddelande kommer upp så fort han skriver in lösenordet: (ungefär) "Filen SLCommDlg.dll saknas,möjligen kan återställning av denna fil lösa problemet"

Sen stänger datorn av sig när man trycker okej på felmeddelandet så man kommer inte längre..

Provade att starta den i felsäkert vilket fungerade och Avast hittar inget tok..

Google gav inget förståligt svar heller så nu ber jag Flashback om råd!
Citera
2007-10-17, 21:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Kör en reparation av Vista något har gått galet med "Software Licensing" komponenten och Vista är felaktigt licensierat...
Citera
2007-10-17, 21:52
Medlem
christopherris avatar
Okej...

Du råkar inte sitta på en "DIY-guide for dummies"?
Citera
2007-10-17, 22:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Enklast är att stoppa i original Vista CD'n i CD/DVD spealaren o starta om datorn och sedan trycka ok tills alternativet "Reparera befintlig installation" syns och välja det och sedan mata in licenskoden på nytt, ev. måste du aktivera den online mot Microsoft också...
Citera
2007-10-17, 22:03
Medlem
christopherris avatar
Ah,Då ska vi se om det finns någon sån skiva..troligtvis inte

Tack!
Citera
2007-10-17, 22:22
Medlem
christopherris avatar
nä,som jag trodde fanns ingen skiva att fram... vad gör man nu tro?
Citera
2007-10-17, 22:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Licensnyckeln till Vista brukar stå på en lapp på undersidan på datorn. Vista brukar ligga på en recoverypartition på hårddisken, har för mig att man trycker F10 eller F11 vid uppstart för att köra den... Läs manualen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in