2007-10-17, 21:29
Bannlyst
Hur skulle fotbollen i sverige utvecklas om det spelades mycket fler matcher per år? Själv tror jag att vi skulle få se sämre fotboll ett par år men en grym utveckling på talanger. Efter ett par år skulle antagligen kvaliteten gå upp och det kommer finnas flera egna produkter.

20 lag i AS ger ett högt tempo som gör att klubbarna tvingas lufta lite yngre spelare, frågan är bara om vi har 20 lag som kan spela i AS. Själv har jag en längre tid hoppas på en nordisk liga, där topp 6 lagen från varje inhemsk liga får spela.
Citera
2007-10-18, 09:31
Medlem
erikbes avatar
Redan nästa säsong får du en föraning då serien ju utökas
Citera
2007-10-18, 20:32
Medlem
bridge_mans avatar
Det stämmer. I år åker endast ett lag ur allsvenskan medans 3 lag går upp från superettan. Jag tycker att det är ett bra initiativ, då 14 lag är för lite enligt min mening.. Men å andra sidan öppnar det upp för lag som Gif Sundsvall som inte har något att göra i superettan med dagens trupp. Nåväl, det blir en kort sejour för giffarna och kanske ljungskile om de har otur och följande år får vi förhoppningsvis se en kvalitetsökning i allsvenskan också när landskrona och örgryte har laddat om bössan och återvänder.

Någon som vet om upp/nedflyttningsreglerna kommer vara samma som innan, dvs 2 lag ur, 2 lag upp + att 3:an i SE kvalar mot 14:e i AS?
Citera
2007-10-18, 22:33
Medlem
Klart kvaliten minskar bland bottenlagen. Dock så är en jämn allsvenska inget att föredra om du ska lyckas i Europa.
Citera
2007-10-21, 22:22
Bannlyst
Bra med fler lag. Ju fler slagpåsar för lag som AIK desto bättre
Citera
2007-10-21, 22:59
Medlem
Vagabondens avatar
Det hela handlar mycket om formatet på säsongen. Att ha standard april-oktober med 20 lag vore katastrofalt. Vi pratar hockey med 3 matcher i veckan.

Nej, gärna utökad liga, men samtidigt en förlängd säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in