• 2
  • 3
2007-10-19, 19:33
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
vad är pandaögon?

EDIT: förlåt, tvättbjörnsögon.
Citera
2007-10-19, 21:15
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
vad är pandaögon?

EDIT: förlåt, tvättbjörnsögon.
Så här såg man ut när man gick hemifrån: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...son-040929.jpg
och efter lite regn så ser man ut så här: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lotor%29_2.jpg
Citera
2007-10-19, 22:08
Medlem
raketpajs avatar
Vaseline

Borde inte vaselin (varumärkesnamn: Vaseline) kunna användas? Petroliumbaserad fet produkt.
Citera
2007-10-19, 22:33
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Så här såg man ut när man gick hemifrån: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...son-040929.jpg
och efter lite regn så ser man ut så här: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lotor%29_2.jpg

okej, klassigt.

Inte lite osmart av dig att lägga upp en bild på dig själv? Nu vet ju alla att du är Pamela A.
Citera
2007-10-20, 00:04
Medlem
prettygirls avatar
Lancome Bi-Facil är den bästa någonsin.
Tar bort varenda litet spår av mascaran.

Går rätt lätt också så du behöver inte skrubba bort ögonen.
Vattenfast är det enda jag använder, vanliga tynger ner fransarna så man ser skitful ut.
Citera
2007-10-20, 15:16
Medlem
tyuis avatar
Om du har på så jävla mycket är det väl inte konstigt om du får stå och kämpa i en kvart? :P

Jag har också Dior Blackout, men använder den sällan då jag upplever att den tynger ner fransarna så, att det som jag böjt upp med böjaren försvinner, och fransarna syns lika lite om vanligt för att de står RÄTT ut.
Citera
2007-10-20, 18:14
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Lancome Bi-Facil är den bästa någonsin.
Tar bort varenda litet spår av mascaran.

Går rätt lätt också så du behöver inte skrubba bort ögonen.
Vattenfast är det enda jag använder, vanliga tynger ner fransarna så man ser skitful ut.
Japp, Goddess_Purgatory rekomenderade den också, ska köpa den på måndag när jag ska in till stan.
Citera
2007-10-20, 20:46
Medlem
Kanebos 38grader går bort (endast bort) med varmt vatten.
Den är grym! runt 200 på Åhlens.
Citera
2007-10-21, 04:15
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tian10
Kanebos 38grader går bort (endast bort) med varmt vatten.
Den är grym! runt 200 på Åhlens.
Den låter spännande, då skulle man bara ha haft en vattenfast eyeliner till det också då, det tycker jag är det största problemet i regn. Vattenfasta eyeliners ger fult resultat. En fråga till alla:
Ni som använder "dyra" mascaror, hur ofta byter ni ut den? Jag slänger min var fjärde till sjätte vecka, för att det känns ofräscht annars. Så jag vill helst inte betala mer än 80 spänn styck. Brukar bli Isadora ur billig-lådan. De är faktiskt rätt bra i regn, även de icke vattenfasta. Men det blir ju inga Miss Piggyfransar av dem.
Citera
2007-10-21, 13:14
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Ni som använder "dyra" mascaror, hur ofta byter ni ut den? Jag slänger min var fjärde till sjätte vecka, för att det känns ofräscht annars. Så jag vill helst inte betala mer än 80 spänn styck. Brukar bli Isadora ur billig-lådan. De är faktiskt rätt bra i regn, även de icke vattenfasta. Men det blir ju inga Miss Piggyfransar av dem.
Jag använder "dyra" mascaror brukar ha antingen Dior eller YSL. Jag byter kanske en gång i halvåret...
Nu kommer du säker att spy men jag har en rouge som jag har haft i snart 3 år, den vägrar ta slut...
Citera
2007-10-24, 17:05
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Jag använder "dyra" mascaror brukar ha antingen Dior eller YSL. Jag byter kanske en gång i halvåret...
Nu kommer du säker att spy men jag har en rouge som jag har haft i snart 3 år, den vägrar ta slut...
Där ligger du i lä, jag har ett set ögonskuggor som är över 12 år gamla . De är av märket Sans Soucis, finns det märket ens längre?

Jag tänker så här: Torra saker som känns fräscha och luktar bra är ok. Tvättar applikator och borste mellan varje sminkning också, annars blir det ju flottigt och då åldras grejerna och blir som kakor.
Mascara, flytande eyeliner byts ofta, ögonen är känsliga.
Läppstift och läppglans brukar få vara med tills de känns kladdiga eller ändrar smak. Ungefär 1 år.
Foundation 6 månader till 1 år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in