Undrar om det kan bli en skrällomgång idag...
Aston Villa-Everton kan gå precis hursomhelst.
Man City var riktigt dåliga borta mot Hamburg, men då är nyckelordet borta, för på hemmaplan är dom ett helt annat lag. Men kan Fulham kanske ta poäng ändå? i 2-0-matchen mot United spelade Fulham riktigt bra, men då var det hemma på Craven Cottage, och på bortaplan är de ett helt annat lag... Manchester City har returen mot Hamburg i veckan, hur mkt tänker de på den matchen? Skulle väldigt gärna köra helgardering här men tror inte jag har råd det med.
Hammarby-Gefle
För mig som inte är intresserad av Allsvenskan är detta en väldigt tråkig match men det jag vet att det alltid kan sluta hursomhelst i svensk fotboll, speciellt i början av en säsong. Hemmaplan avgör? Gefle vinner på kontringar? Vet int hur jag ska tippa här...
Reggina-Udinese
Udinese som började ligan så bra och var med i toppen länge, vad hände? Nu sjunker dom som en sten i tabellen och har bara tagit 1p på senate 5 matcherna och är snart inblandade i bottenstriden istället om det fortsätter. Dessutom har deras bästa spelare DI Natale blivit skadad resten av säsongen. Udinese har Uefa-cupen i veckan att tänka på medans Reggina ligger sist i ligan och har 7p upp till säker mark så det börjar bli desperat läge för dom.
Reggina tar chansen till att hålla sig kvar i ligan eller blir det ett trendbrott för Udinese? Oavgjort känns inte långt borta, om helgardering kostar för mkt tror jag på 1x pga hemmaplan.
Deportivo-Atletico
Deportivo är bra hemma med 8-4-2 och båda lagen har 5p upp till 4e platsen och chans på CL-kval. Atletico har livsfarliga Forlan och Aguero som anfallspar, men försvaret är för dåligt och laget är väldigt ojämnt, senast förlorade dom t.ex mot Osasuna, på hemmaplan! Ett Osasuna som tidigare inte vunnit en match på bortaplan... Inbördes möten på Deportivos hemmaarena är 8-5-2 så hemmaplan och historiken talar för Deportivo men Atletico kan aldrig räknas bort.
Osasuna-Bilbao
Mkt talar för Osasuna här, de vann borta mot Atletico Madrid senast, mkt starkt. De ligger 4a i formtabellen efter Real Madrid, Sevilla och Barca med 3-2-1 senaste 6 matcherna medans Bilbao ligger sist i formtabellen efter ha spelat 1-1-4 senaste 6. Viktig match för bägge att ta poäng för att inte riskera att dras ännu längre ner i bottenstriden. 1x borde räcka.
Sevilla-Getafe
Ska vara omgångens säkraste spik, men med hela 84% streckat på Sevilla vill jag hitta anledningar att gardera dom. Sevilla ligger tryggt på 3e plats med 9p upp till Real Madrid och 9p ner till Villareal. Har inget speciellt att spela för alltså förutom vinna hemma framför sina fans, även om det kan vara tillräckligt. De möter ett Getafe som just nu ligger 1p ovanför nedflyttning och kommer göra allt för att kriga till sig poäng, kan dom lyckas? Ja varför inte, större skrällar har hänt. Motivation slår klass brukar det ju heta. x2 skulle vara väldigt kaxigt, men gissa om det skulle vara bra för utdelningen om den sitter
Sporting Gijon-Valencia
Valencia har ryckt upp sig från sin jättesvacka och fått tillbaka David Villa och vid vinst går de förbi Villareal och tar över 4e platsen som innebär kval till CL. Tror väldigt mkt på Valencia i denna match med tanke på deras formvändning och David Villa, men vill man söka pengar så kör 12, då Sporting Gijon har 6-0-8 på hemmaplan och har inte spelat en enda oavgjord match på hela säsongen.