2009-04-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Jo, inte för att skryta men 9 kr räcker ju

Ja du gjorde det bra, blev ju en relativt bra utdelning med tanke på insatsen för dig
Citera
2009-04-11, 12:07
Medlem
Pretenders avatar
Assyriska - Norrköping 1x2
Chelsea - Bolton 1
Middlesbrough - Hull x2
Portsmouth - WBA 1
Sunderland - Man United 1x2
Tottenham - West Ham 1
Wigan - Arsenal 1x2
Burnley - QPR 1x

108 rader

Hoppas att storlagen är slitna efter veckans matcher och tappar poäng = smaskig utdelning .

Boateng tillbaka i Hull (inte säkert att han är med från start), tror de tar minst en poäng även om Middlesbrough har kniven mot strupen.

Svenskaspel älskar att ta med premiärer eftersom de självklart måste helgarderas, så även idag.
Citera
2009-04-11, 12:56
Medlem
Chelsea - Bolton 1x
Middlesbrough - Hull 1x2
Portsmouth - WBA 1
Sunderland - Man United x2
Tottenham - West Ham 1x
Wigan - Arsenal 2
Burnley - QPR 1x

Så blir nog min rad, väljer att chansspika Arsenal och gardera Chelsea istället för att ha chans på de stora pengarna, även om det smartare alternativet vore att ha iaf x2 på Arsenal då Wigan på på bortaplan inte är nån lätt match...
Citera
2009-04-11, 14:26
Bannlyst
Kör en rejäl chansning, många "storlag" med så risken får låg utdelning är överhängande men jag gamblar med stpr inats och hoppas på skrällar!

Raden;

Chelsea - Bolton 1x
Middlesbrough - Hull 1x2
Portsmouth - WBA 1
Tottenham - West Ham 1x
Wigan - Arsenal x2
Burnley - QPR 1x

den raden spelas med en polare 512 raders...

Denna raden spelar jag själv..

Assyriska - Norrköping 1x
Chelsea - Bolton 1
Middlesbrough - Hull 1x2
Portsmouth - WBA 1
Tottenham - West Ham 1x
Wigan - Arsenal x2
Burnley - QPR 1

72 kr

hoppas sunderland skräller och att wigan får med sig ett kryss.
Citera
2009-04-11, 18:33
Bannlyst
Förlorade på Portsmouth.. 48 kr system

Utdelning var ju..bra...
Citera
2009-04-12, 00:43
Medlem
roobbes avatar
Drog in 8 rätt för första gången, lite jävla trist utdelning bara :S
Citera
2009-04-12, 11:25
Medlem
Pretenders avatar
Min teori om att storlagen skulle tappa poäng sprack ganska rejält igår.
Får hoppas på sjunde gången gillt idag.

AV - Everton 1x2
Man C - Fulham 1x
Hammarby - Gefle 1x
Reggina - Udinese 1x2
Deportivo - Atl Madrid 1x
Osasuna - Bilbao 1x
Sevilla - Getafe 1
Sp Gijon - Valencia 12
Citera
2009-04-12, 13:23
Medlem
Undrar om det kan bli en skrällomgång idag...

Aston Villa-Everton kan gå precis hursomhelst.

Man City var riktigt dåliga borta mot Hamburg, men då är nyckelordet borta, för på hemmaplan är dom ett helt annat lag. Men kan Fulham kanske ta poäng ändå? i 2-0-matchen mot United spelade Fulham riktigt bra, men då var det hemma på Craven Cottage, och på bortaplan är de ett helt annat lag... Manchester City har returen mot Hamburg i veckan, hur mkt tänker de på den matchen? Skulle väldigt gärna köra helgardering här men tror inte jag har råd det med.

Hammarby-Gefle
För mig som inte är intresserad av Allsvenskan är detta en väldigt tråkig match men det jag vet att det alltid kan sluta hursomhelst i svensk fotboll, speciellt i början av en säsong. Hemmaplan avgör? Gefle vinner på kontringar? Vet int hur jag ska tippa här...

Reggina-Udinese
Udinese som började ligan så bra och var med i toppen länge, vad hände? Nu sjunker dom som en sten i tabellen och har bara tagit 1p på senate 5 matcherna och är snart inblandade i bottenstriden istället om det fortsätter. Dessutom har deras bästa spelare DI Natale blivit skadad resten av säsongen. Udinese har Uefa-cupen i veckan att tänka på medans Reggina ligger sist i ligan och har 7p upp till säker mark så det börjar bli desperat läge för dom.
Reggina tar chansen till att hålla sig kvar i ligan eller blir det ett trendbrott för Udinese? Oavgjort känns inte långt borta, om helgardering kostar för mkt tror jag på 1x pga hemmaplan.

Deportivo-Atletico
Deportivo är bra hemma med 8-4-2 och båda lagen har 5p upp till 4e platsen och chans på CL-kval. Atletico har livsfarliga Forlan och Aguero som anfallspar, men försvaret är för dåligt och laget är väldigt ojämnt, senast förlorade dom t.ex mot Osasuna, på hemmaplan! Ett Osasuna som tidigare inte vunnit en match på bortaplan... Inbördes möten på Deportivos hemmaarena är 8-5-2 så hemmaplan och historiken talar för Deportivo men Atletico kan aldrig räknas bort.

Osasuna-Bilbao
Mkt talar för Osasuna här, de vann borta mot Atletico Madrid senast, mkt starkt. De ligger 4a i formtabellen efter Real Madrid, Sevilla och Barca med 3-2-1 senaste 6 matcherna medans Bilbao ligger sist i formtabellen efter ha spelat 1-1-4 senaste 6. Viktig match för bägge att ta poäng för att inte riskera att dras ännu längre ner i bottenstriden. 1x borde räcka.

Sevilla-Getafe
Ska vara omgångens säkraste spik, men med hela 84% streckat på Sevilla vill jag hitta anledningar att gardera dom. Sevilla ligger tryggt på 3e plats med 9p upp till Real Madrid och 9p ner till Villareal. Har inget speciellt att spela för alltså förutom vinna hemma framför sina fans, även om det kan vara tillräckligt. De möter ett Getafe som just nu ligger 1p ovanför nedflyttning och kommer göra allt för att kriga till sig poäng, kan dom lyckas? Ja varför inte, större skrällar har hänt. Motivation slår klass brukar det ju heta. x2 skulle vara väldigt kaxigt, men gissa om det skulle vara bra för utdelningen om den sitter

Sporting Gijon-Valencia
Valencia har ryckt upp sig från sin jättesvacka och fått tillbaka David Villa och vid vinst går de förbi Villareal och tar över 4e platsen som innebär kval till CL. Tror väldigt mkt på Valencia i denna match med tanke på deras formvändning och David Villa, men vill man söka pengar så kör 12, då Sporting Gijon har 6-0-8 på hemmaplan och har inte spelat en enda oavgjord match på hela säsongen.
Citera
2009-04-12, 15:08
Bannlyst
Blev ett system idag efter att ha fått in gårdagens system (YIPPIE! )

96-raders

1. 1X2 (Pga. oerhört svårbedömd match.. Everton är bra hemma likaså borta men Aston Villa har viktiga poäng att hämta.)
2. 1 (Fick bli dagens spik som känns rätt sund.. Man. C är ett lag som sällan kryssar hemma så antingen vinst/förlust oftast.. Känns som att Fulham är för tama på bortaplan så vi får hoppas att de inte stänger till allt för mycket..)
3. 1X (Hammarby är starkare men Gefle brukar spela ganska tight. För tidigt på säsongen att bedöma nu dock..)
4. 1X (Som motiverat innan så behöver Reggina poängen..)
5. X2 (Kör på Atl Madrid här nu för jag vet var deras högstanivå ligger.. De kan nog nå denna.. Oerhört svårt dock.. Man måste chansa ibland..)
6. 1X (Osasuna är starka numera och har tagit fina vinster, så vi utgår ifrån detta..)
7. 12 (Sevilla är bättre men Getafe är en rolig skräll som ger bra utdelning.)
8. 2 (Svår spik men Valencia behöver poäng och Sporting Gijon är så fruktansvärt ojämna.. Inte mycket att hämta från storlag..)
Citera
2009-04-12, 15:28
Medlem
Typiskt att kupongen där jag har x2 på Gefle så har jag 1x på Villa, och andra kupongen där jag halgarderat Villa-Everton så har jag 1x på Bajen... Kom igen nu Bajen och Villa, fixa oavgjort!

Edit: Bajen 1-1 i halvtid, och så får gärna matchen sluta också.
1-2 Villa-Everton i halvtid och Villa hade stort tryck i slutet av 1a, ett oavgjort resultat känns inte omöjligt.
Senast redigerad av baruba 2009-04-12 kl. 15:54.
Citera
2009-04-12, 17:03
Medlem
Synd att Bajen inte kunde ordna ett oavgjort resultat, eller då var det bara dåligt att man garderade fel på den stora kupongen. Nu måste jag hoppas på min superskräll-kupong... x2 på Fulham, x2 på Osasuna och x2 på Sevilla Kämpa nu underdogs!
Citera
2009-04-12, 18:06
Bannlyst
Aston Villa - Everton x2
Man C - Fulham 1x
Hammarby - Gefle 1x2
Reggina - Udinese 2
Deportivo - Atl Madrid 1x2
Osasuna - Bilbao 1x2
Sevilla - Getafe 1
Sp Gijon - Valencia x2

mitt system lever än. kan nog bli bra utdelning vad det ser ut