2007-10-17, 13:39
Medlem
Hej,

jag vill minnas att det fanns en sorts minicalzone med olika fyllningar i frysdiskarna för X antal år sedan. Jag kommer även ihåg att dessa var rätt välsmakande.

Är det någon som kommer ihåg vad de hette eller vet om det fortf. säljs någonstans?
Citera
2007-10-17, 13:55
Bannlyst
Vart bor du? Ifall det är norröver så är det nog pite-pizzan du tänker på, ända fryspizzan som är ätbar. Säljs fortfarande, statoil brukar saluföra den.
Citera
2007-10-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridemebaby
Vart bor du? Ifall det är norröver så är det nog pite-pizzan du tänker på, ända fryspizzan som är ätbar. Säljs fortfarande, statoil brukar saluföra den.

jajamen, norrut. hmm... du har inte möjlighet att slänga upp ett foto på den? namnet pite-pizzan ringer ingen klocka. har för mig att den hette quick-nångting, men kan ha fel!
Citera
2007-10-17, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wario
jajamen, norrut. hmm... du har inte möjlighet att slänga upp ett foto på den? namnet pite-pizzan ringer ingen klocka. har för mig att den hette quick-nångting, men kan ha fel!

Har tyvärr inte möjlighet till det, men just "pite-pizza" är troligen bara ett smeknamn och ingenting som står på förpackningen. Ta dig till närmaste statoil och kika i frysdiskarna, pizzan ska vara förpackad i genomskinlig påse. Och ifall det inte är rätt pizza så rekomenderas den ändå
Citera
2007-10-17, 15:50
Medlem
Det kanske var just en Minicalzone från Findus? Typ den här:

http://monomate.com/storgatan24/2007/09/den-r-findus.html
Citera
2007-10-17, 15:52
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jag åt sådana igår...

Antar väl att dom finns. Ganska goda.
Citera
2007-10-17, 16:36
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Mm dem är goda! Om jag inte minns fel kostar dem typ max 20:-
Citera
2007-10-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wirre
Det kanske var just en Minicalzone från Findus? Typ den här:

http://monomate.com/storgatan24/2007/09/den-r-findus.html

Känner inte igen förpackningen, och den jag tänker på hade inte hål i sig som den på bilden
Det kan ju vara så att de ändrat utförandet på den.
Citera
2007-10-17, 18:58
Medlem
Citat:
Har tyvärr inte möjlighet till det, men just "pite-pizza" är troligen bara ett smeknamn och ingenting som står på förpackningen. Ta dig till närmaste statoil och kika i frysdiskarna, pizzan ska vara förpackad i genomskinlig påse. Och ifall det inte är rätt pizza så rekomenderas den ändå

oki, "pite-pizzan" låter för övrigt som en pizza med blod på

jag har en statoil alldeles i krokarna, ger ner och kollar in det under kvällen!
Citera
2007-10-19, 15:18
Bannlyst
Så wario, hur gick det? Pite-pizzan ser ju precis ut som en vanlig calzone från lokalturken, fast i miniformat
Citera
2007-10-19, 18:02
Medlem
Jag tror jag vet vilken du menar (kommer heller inte ihåg namnet, kanske quick-snack?) Det fanns i flera olika smaker, bl a kebab - med grönt omslag. Calzone var gul, om jag inte minns fel.
Citera
2007-12-03, 14:00
Medlem
Äntligen

Se goddag!

Ursäkta dröjsmålet. Jag har sedan min sista post hunnit inmundiga inte mindre än TRE minicalzone och kan konstatera följande:

De är inga Quicksnack (som orginalet jag sökte hette), men de är väldigt väldigt lika. Det som skiljer är mest utseendet och konsistensen på brödet. Brödet i Minicalzonen är tjockare och således lite segare än sin föregångare men innandömmet lika delikat som vanligt. På ovensidan på Minicalzonen finner vi även små hål som orginalet saknade, en förbättring kanske? Vem vet.

Jag tackar för hjälpen och hoppas även ni övriga testar Minicalzonen som är det superior microvågssnacket för tillfället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in