Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-26, 18:35
Medlem
Zawamuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
WoW vad lobotomerad du é.
Det enda som du får är att du betalar 100% mer, och får OS X och Design.
Inget mer
Förvisso är Designen GUDOMLIG och OS X ett jävligt bra operativsystem som jag skulle se mer av.

Däremot så är det inte värt att betala så mycket för en Pro.

Macbook däremot, finns det INGEN i samma prisklass, så det är ett självklart köp.
Även om du bara ska köra Vista/XP

Har du behov av en snabbare dator än macbooken så är det helt klart en bra dator. Bl.a så är den ju snabbare för video, musik samt bild -redigering. Det snabbare grafikkortet är väldigt bra för det.
Citera
2008-02-26, 18:43
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Däremot så är det inte värt att betala så mycket för en Pro.

Macbook däremot, finns det INGEN i samma prisklass, så det är ett självklart köp.
Även om du bara ska köra Vista/XP
Det är inte så att jag misstror dig, men har du lust att länka till en PC-motsvarighet till MacBook Pro — gärna i grundutförandet så det är enklare att ha som referens — som mäter sig med MacBook Pros tekniska egenskaper men kostar väsentligt mindre?
Citera
2008-02-26, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /dev/jesus
Det är inte så att jag misstror dig, men har du lust att länka till en PC-motsvarighet till MacBook Pro — gärna i grundutförandet så det är enklare att ha som referens — som mäter sig med MacBook Pros tekniska egenskaper men kostar väsentligt mindre?

Herregud, det har blivit gjort flera gånger, speciellt i just Mac Delen.
Förlåt mig om jag låter arrogant, men sök.
Jag har en Zepto 3415w
Citera
2008-02-26, 19:01
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Herregud, det har blivit gjort flera gånger, speciellt i just Mac Delen.
Förlåt mig om jag låter arrogant, men sök.
Jag har en Zepto 3415w
Jag tänkte på att tekniska specar och priser ändras ju hela tiden. Det kom ut en ny MacBook Pro senast idag.
Citera
2008-02-26, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jag tänkte på att tekniska specar och priser ändras ju hela tiden. Det kom ut en ny MacBook Pro senast idag.

3415 hade 512 mb på sina Grafikkort för ungefär 6-7 månader sen.
Macbook pro fick sina idag?
Your point?

Kolla på zepto.se 3415 sen justera den efter behov.
Citera
2008-02-26, 19:17
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
3415 hade 512 mb på sina Grafikkort för ungefär 6-7 månader sen.
Macbook pro fick sina idag?
Your point?

Kolla på zepto.se 3415 sen justera den efter behov.
Min poäng är att gamla prisjämförelser inte säger så mycket eftersom priset och de tekniska specarna förändras så ofta.

Det står naturligtvis bortom rimligt tvivel att PC är vansinnigt mycket billigare när det gäller riktigt kraftfulla maskiner. Jag bara funderade hur mycket extra man betalar för den tunna utformningen, backlight-tangentbord, låg vikt, osv.

Sen ser jag att hos Zepto står det att processorn endast fungerar med Vista. Vad beror det på?
Senast redigerad av /dev/jesus 2008-02-26 kl. 19:20.
Citera
2008-02-26, 20:07
Medlem
Zawamuras avatar
Citat:
Min poäng är att gamla prisjämförelser inte säger så mycket eftersom priset och de tekniska specarna förändras så ofta.

Det står naturligtvis bortom rimligt tvivel att PC är vansinnigt mycket billigare när det gäller riktigt kraftfulla maskiner. Jag bara funderade hur mycket extra man betalar för den tunna utformningen, backlight-tangentbord, låg vikt, osv.

Sen ser jag att hos Zepto står det att processorn endast fungerar med Vista. Vad beror det på?

Kanske för att de vill sälja licenser till vista?
Citera
2008-02-26, 22:57
Bannlyst
Citat:

Äsch en klausul att de inte supportar XP för att skydda sig själva.
Har kört både XP och Vista, det funkar perfekt.

Btw stöder XP flera kärnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in