Hej
Eller kanske inte ett problem med dnsen. Ny laptop på jobbet

så långt är allt godis. Tar hem den och ska surfa ut på den där, givetvis i jobbfrågor. Men jag får nobben då. Går in och kollar ipinställningarna så att de är dynamiska och startar om. Loggar på datorn och provar igen, men nej. Datorn tror att den är inloggad på domänen, tänker då att jag provar med en lokal användare på datorn typ administratören, loggar in som sådan och provar igen men nej. Ipconfig säger att min dns är lika med den dns som jag får från jobbet.
Provade då med netswitch en fiffig app som rattar om ip enligt olika profiler, skapade jobb och hemma. Jobb har en statisk ip och hemma har en dynamiskprofil, fortfarande fungerar det inte.
Tänkte då här att om jag låter den ligga i nån timme och prova igen men nej. Den fick då ligga ett par dagar men med samma resultat. Vet att den cachar uppgifter men hur länge? Enda som hjälper är att koppla upp sig via VPN för då använder den dnsen på jobbet.
Den nya är en hp och den gamla en dell och jag hade inte det här problemet med den.
Kanske lite fånigt problem men jag blir snart tokig. Hoppas nån kan hjälpa mig