Tjenare
Har aldrig lirat gitarr seriöst. De enda gånger jag spelat överhuvudtaget har vart i grundskolan och nån gång hos nån kompis. I grundskolan var de ju inget seriöst men jag fick höra att jag var musikalisk (har aldrig sysslat med musik tidigare) och var hygglig på gitarr.
Nu är jag 18, kan inte slå ett ackord men jävligt sugen på att faktist börja spela gura seriöst. Otålig som jag är orkar jag inte sitta och klinka Lilla snigel och Ekorren satt i granen till leda utan jag vill kunna spela riktiga ballader så fort som möjligt.
Inser att de är naivt att tro att de bara är att börja spela dem, så om jag fixar en hyfsad aukustisk och en nybörjarbok imorgon, hur lång tid tror ni de kan ta innan jag faktist kan spela en ballad(typ Håkan Hellström stuket) åtminstone hjälpligt? Förstår ju att de här är jävligt individuellt men om jag ligger i flitigt, spelar en hel del per dag + att jag är hyfsat musikalisk så kan ni väl ge mig en period sådär mellan tummen och pekfingret?
Förresten, Guitar Hero är väl en ganska bra grej för att faktist lära sig spela riktiga låtar. Kanske är klokt att investera i det med?
Kommer fylla på med frågor allt som min gitarrkarriär lider

.