2006-12-16, 15:44
Medlem
Stort pådrag av polisen mot denna motorklubben med säte i Borlänge i veckan. Är det någon här på forumet som vet något om klubben? Ledare, medlemmar, deras verksamhet m.m

http://www.borlangetidning.com/artikel.asp?id=1736612
2007-02-21, 18:17
Bannlyst
Jag snubblade över deras hemsida och hittade detta i gästboken:
Citat:
Datum: Onsdagen den 21 februari 2007, 16:11:55
Namn: se och hör
Nummer: 130
Den fege drar den svage stannar kvar ? eller Vad det som hände när besöket från Ludvika..kom!! Starke mannen kastar mat åt vargen och den fege han finns ännu kvar för han vill fortfarande bitas Men ensam......FYFAN,, vargmat skaffar ni snabbt.. Men tuffar killar nej nej . bara fega är kvar Allt för hunden på ryggen...
Och tillsammans med en rad andra trådar här på FB börjar man ju onekligen se ett mönster:
Polisen befarar ett nytt MC krig!!
Här bråkar Bandidos och Solidos med Outlaw MC
Bandidiosgäng haffade
Samma konflikt som ovan
Solidos i Västerås
Solidos expanderar till Västerås efter tillslaget som plockade bort 7 från Gävle-avdelningen
fd Creutz MC Falun
Blir Red Devil Mc Support
Frågetecken kring mc-världen i Ludvika
Citat:
För två år sen etablerade sig det kriminella mc-gänget Bandidos i Ludvika. För två veckor sen etablerade sig Hells Angels, via dotterklubben Red Devils, i Falun. Polisen har länge undrat vilken sida Big Twins står på.
Big Twins MC fick plocka ner sin skylt och lämna sina lokaler i Ludvika efter att "någon" hälsat på. Det skall enligt den stora tråden om MC-gäng här på FB vara HA som hälsat på (enligt rykten efter en misshandel på en fest i Jularbo i samma tråd) I Ludvika finns ju också Bandidos MC.

Så frågan är nu vad inlägget i deras gästbok betyder... Att dom fått besök av Bandidios MC, eller samma människor som hälsade på Big Twins MC och tvingade dem att plocka ner skylt mm.
Har Bulldogs MC fått påtryckningar eftersom döma av deras gästbok och editerade medlemsfoton (som innehöll 10 medlemmar men nu bara är fem) hamnat i trubbel? Och vem är det som sätter press på dem? Bandidos eller HA och varför?
2007-02-21, 18:31
Bannlyst
Hmm intrigen tätnar:
Citat:
Datum: Måndagen den 12 februari 2007, 11:26:17
Namn: David
E-post:
Nummer: 120
Hallå grabbar, det var inte igår. Hoppas allt flyter på för er i nya kåken.
Vi får se till och träffas framöver för lite samkväm.
Ha d bäst till dess.

OUTLAWS PC GEFLE SWEDEN
Kan det månne vara så att Bulldogs MC har goda kontakter med Outlaw MC och att det är Bandidos i Ludvika som "leker" med dem, samtidigt som Säffle mfl leker med Outlaw?
2007-02-22, 13:06
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär

Och tillsammans med en rad andra trådar här på FB börjar man ju onekligen se ett mönster:
Polisen befarar ett nytt MC krig!!
Här bråkar Bandidos och Solidos med Outlaw MC
Bandidiosgäng haffade
Samma konflikt som ovan
Solidos i Västerås
Solidos expanderar till Västerås efter tillslaget som plockade bort 7 från Gävle-avdelningen
fd Creutz MC Falun
Blir Red Devil Mc Support
Frågetecken kring mc-världen i Ludvika

Big Twins MC fick plocka ner sin skylt och lämna sina lokaler i Ludvika efter att "någon" hälsat på. Det skall enligt den stora tråden om MC-gäng här på FB vara HA som hälsat på (enligt rykten efter en misshandel på en fest i Jularbo i samma tråd) I Ludvika finns ju också Bandidos MC.

Så frågan är nu vad inlägget i deras gästbok betyder... Att dom fått besök av Bandidios MC, eller samma människor som hälsade på Big Twins MC och tvingade dem att plocka ner skylt mm.
Har Bulldogs MC fått påtryckningar eftersom döma av deras gästbok och editerade medlemsfoton (som innehöll 10 medlemmar men nu bara är fem) hamnat i trubbel? Och vem är det som sätter press på dem? Bandidos eller HA och varför?
Kollar man runt inne bland festbilderna på deras hemsida, återkommer det vid flera tillfällen Big Twins-västar...
2007-02-22, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven/Hell
Kollar man runt inne bland festbilderna på deras hemsida, återkommer det vid flera tillfällen Big Twins-västar...
Ja jag lade märke till det jag med vilket kanske styrker att det där gästboksinlägget avser en påhälsning av Bandidos Ludvika
2007-02-22, 19:23
Bannlyst
Nu har man raderat inläggen i gästboken
2007-02-22, 22:54
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Är det du som skrivit detta inlägg i samma gästbok?
"Datum: Fredagen den 15 december 2006, 18:43:28
Namn: Jocke
Nummer: 67

Såg att ni var en hård mc klubb hur gör man för att bli med hos er???ps har åkt dit för snatteri 2004 är de merit?? "
2007-02-23, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Är det du som skrivit detta inlägg i samma gästbok?
"Datum: Fredagen den 15 december 2006, 18:43:28
Namn: Jocke
Nummer: 67

Såg att ni var en hård mc klubb hur gör man för att bli med hos er???ps har åkt dit för snatteri 2004 är de merit?? "
Nej jag vet att jag ibland har svårt att hålla fingrarna i styr, men ibland kan jag faktiskt låta bli att "roa" mig. Det inlägget hade jag helt missat faktiskt. Verkar vara en ganska hårdmoddad gästbok. Sidan i sig är kanske bland det fulaste jag sett med irriterande musik överallt.
2007-04-22, 11:06
Medlem
Citat:
Hmm intrigen tätnar:

Kan det månne vara så att Bulldogs MC har goda kontakter med Outlaw MC och att det är Bandidos i Ludvika som "leker" med dem, samtidigt som Säffle mfl leker med Outlaw?

Nej outlaws umgås inte med bulldogs.
dom gjorde det ett tag för nått år sedan ,men det var för mycket
snack inom bulldogs så outlaws la ner.

varför david i outlaws skrev det gb inlägget undrade vi i B&W C
också när vi var med!!
2007-04-24, 12:56
Medlem
-har ni adressen till deras hemsida

hej, -är från dalarna, skule vara skoj och kika på deras hemsida
2007-04-24, 14:47
Medlem
Citat: