2007-10-16, 09:30
Medlem
erikbes avatar
Funderar ibland på alla dessa fotbollsrelaterade händelser med negativ touch. Feta danskar som stormar planen, Spelare som filmar till sig straffar, spelare som slåss, läktarvåld, läggmatcher osv.

Vilka företeelser tycker ni "hör till" fotbollen? Vilka t.o.m förgyller den?

Jag menar vad vore fotbollshistorien utan "Guds hand", Rivaldos filmning, Tjockisen på Parken, Newcastlespelarna som slåss med varandra osv.?
Citera
2007-10-16, 11:54
Medlem
Shuyins avatar
När spelare häcklar motståndarfansen i derbymatcher.

Ex Gary Neville, Kristian Haynes, Samuel Ayorinde etc.
Citera
2007-10-16, 12:06
Medlem
JonnyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Funderar ibland på alla dessa fotbollsrelaterade händelser med negativ touch. Feta danskar som stormar planen, Spelare som filmar till sig straffar, spelare som slåss, läktarvåld, läggmatcher osv.

Vilka företeelser tycker ni "hör till" fotbollen? Vilka t.o.m förgyller den?

Jag menar vad vore fotbollshistorien utan "Guds hand", Rivaldos filmning, Tjockisen på Parken, Newcastlespelarna som slåss med varandra osv.?
Dessa saker hör till fotbollen som Anders Svensson hör till landslaget, alltså inte alls, och de flesta av dessa händelser är ju baksidan av fotbollen.
Men okej visst är Guds Hand både skickligt utförd och beundrasvärt.
Saker som bara händer en gång, guds hand, får en slags kultstatus medan saker som sker hela tiden, filmningar och fulla danskar, fördöms, men egentligen är det ju att fuska båda sakerna.
Citera
2007-10-16, 12:16
Medlem
erikbes avatar
Men vissa skandaler är väl mer ok än andra? Vad skulle vi annars diskutera förutom taktik och spelare?
Citera
2007-10-16, 12:28
Medlem
grens avatar
Jag som inte är så insatt i fotbollen skulle uppskatta lite video-länkar till era exempel.
Citera
2007-10-16, 12:42
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Jag som inte är så insatt i fotbollen skulle uppskatta lite video-länkar till era exempel.

Gary Neville efter mål mot Liverpool: http://youtube.com/watch?v=w5-oyNjZ2UY
Citera
2007-10-16, 12:43
Medlem
P.Gs avatar
Ofta runt mästerskap när hockeydräggen hittar hit så brukar man ju alltid höra höjda röster kring målkameror o.s.v. Detta är naturligtvis absurt och jag tycker helt klart att den mänskliga faktorn hör till fotbollen.
Citera
2007-10-16, 13:05
Medlem
Av ovan exempel kan jag tycka att bara iskna lagmedlemmar ryker ihop. Häckel inför matcher tycker jag är roligt. Fult spel i allmänhet har jag förståelse för iom att viljan ibland är större än förståndet. Däremot filmningar alá Rivalodo och nu senast Dida, är helt förkastligt för mig.
Citera
2007-10-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Robbie Fowlers svar på öknamnet smackhead sedan han gjort sin klassiska målgest med att snorta på sidlinjen:

http://youtube.com/watch?v=wB8AG6NhmDo
Citera
2007-10-16, 13:17
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyWalker
Dessa saker hör till fotbollen som Anders Svensson hör till landslaget, alltså inte alls, och de flesta av dessa händelser är ju baksidan av fotbollen.
Men okej visst är Guds Hand både skickligt utförd och beundrasvärt.
Saker som bara händer en gång, guds hand, får en slags kultstatus medan saker som sker hela tiden, filmningar och fulla danskar, fördöms, men egentligen är det ju att fuska båda sakerna.

Guds hand har väl inträffat en gång till? Messi förra säsongen, eller?
Citera
2007-10-16, 13:24
Medlem
Jole25s avatar
The Special One hyschar Liverpoolfansen... Tillhör absolut fotbollen...

http://www.youtube.com/watch?v=7WMliLUCWGY
Citera
2007-10-16, 14:18
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
The Special One hyschar Liverpoolfansen... Tillhör absolut fotbollen...

http://www.youtube.com/watch?v=7WMliLUCWGY

Jag läste att han själv sade att hyschningen var mot de engelska journalisterna men det vet man ju inte om det är sant eller ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in