2007-10-15, 23:51
Medlem
Jinxess avatar
Hej ni!
Något tok inträffade vid länk kopieringen och jag var allt för borta för att inse det. Inte nog med detta så dubbelposta jag också. För mig är det fortfarande helt oklart vad låten heter eller var den kommer ifrån därför låter jag samma meningar stå i meddelandet, undantaget den felaktiga länken.

Jag satt helt lugnt och skummade igenom youtube då jag hittar detta relativt komiska klipp: http://www.youtube.com/watch?v=J06xrHPz_7A&NR=1 från en brasiliansk reklam om att läxa upp föräldrar samt en anti-självmordsreklam från japan.
Denna tråd handlar inte om klippet utan om bakgrundsmusiken i den brasilianska reklamen.
Jag fick genast en känsla av att detta måste vara från "A clockwork orange", med sin lortiga och sprakiga stil på tonerna med industriella skrän och skrål. Naturligtvis slängde man upp piratbukten och fixade OST:en för att få lite bättre kvalité. Men låten/stycket fanns inte bland uvalet.

Så var kommer denna låten/detta stycket ifrån?
Citera
2007-10-16, 01:38
Medlem
Citerar en kommentar som skrevs till klippet för 18min sedan:
"If Im not mistaken that music on the first commercial is form a German band called "Kraftwerk""
Citera
2007-10-16, 05:35
Bannlyst
Helt rätt. Kraftwerk. Inte clockwork orange.

Metropolis heter låten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in