• 2
  • 3
2007-10-16, 14:44
Medlem
Ado0s avatar
Idioter som gjort studien, de har ju inte heller haft någon typ av "kontrollgrupp" för att se hur folk som aldrig testat droger klarar sig jämfört med dem som testat det i sin ungdom, hur kan de då säga att det är mycket vanligare?

Dessutom då de tar folk som kommer in till Maria Ungdom till sin studie, och inte ungdomar i allmänhet som testat på droger..näe, i stort gör nog denna artikel mer skada än nytta.

..dock måste jag erkänna att de nog har rätt angående en sak, för jag har svårt att tro att någon som aldrig testat någon drog(inkl. alkohol) kan bli missbrukare, utan det löper nog de som experimenterar med droger en aning högre risk till att bli

EDIT: Sedan kan jag tillägga att jag har starka tvivel till att de enbart använde folk som bara testat på droger i sin studie, utan många använde nog det på en mer eller mindre regelbunden basis.
Citera
2007-10-16, 14:56
Medlem
NillRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ado0

..dock måste jag erkänna att de nog har rätt angående en sak, för jag har svårt att tro att någon som aldrig testat någon drog(inkl. alkohol) kan bli missbrukare, utan det löper nog de som experimenterar med droger en aning högre risk till att bli

Ingen jag känner som aldrig varit i ett flygplan som lyckats dö i en flygplanskrash heller!

Någonsom vet om "forskningen" är statligt finansierad?

En sak att tänka på nu när vi står här med motorsågarna i högsta hugg. Det skulle ju inte vara första gången som en journalist lyckats "vinkla" sanningen för att få till en roligare artikel. Undersökningen kanske inte är fullt så huvudlös som den verkar.
Citera
2007-10-16, 14:57
Medlem
Denoms avatar
Haha, det jag skrattar åt är att dom i slutet av artikeln skriver "dom kommer aldrig att bli normala" men ändå
Citera
2007-10-16, 17:08
Medlem
Zot^s avatar
Hahaha skrattade också åt det där att dem aldrig kommer att bli normala.

Fast tänk om alla människor skulle vara normala. Fan vad tråkig världen hade varit i så fall.
Citera
2007-10-17, 00:01
Medlem
invisible_suns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Hahaha skrattade också åt det där att dem aldrig kommer att bli normala.

Fast tänk om alla människor skulle vara normala. Fan vad tråkig världen hade varit i så fall.

ja, FB om något är väl ett exempel på att människor är allt annat än "normala". och visst skulle världen vara grå och trist om alla hade samma synsätt på livet.
Citera
2007-10-17, 16:07
Bannlyst
kan inte bara nån skön SVENSK forskare göra en RIKTIG undersökning a la cannabis vs alkohol

hmm nån som har lust att lite kort berätta va MU egentligen gör med knarkande ungdomar? finns inte MU för att "hjälpa" knarkande ungdomar att bli kvitt drogerna, psykologer o skit? och ändå säger dom att dom aldrig kommer bli normala? finns inte MU i onödan då? eller har jag fattat det helt fel? 3500 personer som gått till MU och nästan ingen av dom fick ett normalt liv? låter som ett stort misslyckande från maria ungdom då eller?
Citera
2007-10-17, 17:52
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
http://www.expressen.se/halsa/1.8786...e-an-man-trott

Vet inte om denna varit uppe förut, men ja, expressen har lyckats överbevisa mig hur som helst i min tro på en drogliberal värld, jag ska aldrig mer röra en drog.

När 3500 som haft kontakt med beroendecentrat maria ungdom visar sig få sociala problem senare i livet så vet man inte längre vad man ska tro, hela min värld är uppochned-vänd...

Någon som är med mig?

Inte för att jag på något sätt vill påstå att det är ofarligt att knarka, men man kan kanske inte jämföra problembarn som springer på Maria Ungdom med folk i allmänhet. Att personer som har bekymmer med sin tillvaro redan som unga även får bekymmer som vuxna är väl inte alls konstigt.
Citera
2007-10-17, 17:57
Medlem
Yeah!!s avatar
Samhället skapar problemen i form av knepiga lagar, statistiken påvisar just detta.

Men visst kan jag förstå argumentet, många som börjar med droger för att sedan blir fast i dem kommer göra allt för att finansiera sitt missbruk. Det slutar oftast med olagliga handlingar mm.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in