2007-10-15, 14:46
Medlem
billybusters avatar
Är det någon som har ett tips på en extern HDD som har bluetooth? Skall hälst vara sladdlös, alltså det skall vara batteri. Hälst inte några AA eller liknande utan ett reält batteri som man laddar.
Tack
Citera
2007-10-15, 14:59
Medlem
Kaustis avatar
Varför ska du ha detta?
Citera
2007-10-15, 15:11
Medlem
billybusters avatar
Jo, jag skall köpa en macBook och vill ha en bärbar HDD i väskan utan att ta upp den. Bara ansluta den med bluetooth.
Citera
2007-10-15, 16:28
Medlem
Caughts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billybuster
Jo, jag skall köpa en macBook och vill ha en bärbar HDD i väskan utan att ta upp den. Bara ansluta den med bluetooth.

Slö ^^

Vad jag vet så har jag aldrig sett en med de funktionerna du vill ha
Citera
2007-10-15, 16:35
Medlem
kimdah2002s avatar
Använd din telefon som HDD fast BT är fruktansvärt långsamt
Citera
2007-10-15, 16:42
Medlem
billybusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Använd din telefon som HDD fast BT är fruktansvärt långsamt

Mobil? Jag är fotograf och jag har över 50Gb bilder.. jag tror inte de går in på min mobil. Tack ändå
Citera
2007-10-15, 16:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Mobil? Jag är fotograf och jag har över 50Gb bilder.. jag tror inte de går in på min mobil. Tack ändå
I bästa fall når BT upp till 720 kbps vilket innebär att en bild på 5Mb tar ca 1 minut att spara ner på hdd'n
Att kopiera 50 Gb skulle ta 6 Dagar 11 Timmar 20 Minuter och 40 sekunder om inte batteriet tar slut innan dess...
Citera
2007-10-15, 17:02
Medlem
billybusters avatar
Citat:
I bästa fall når BT upp till 720 kbps vilket innebär att en bild på 5Mb tar ca 1 minut att spara ner på hdd'n
Att kopiera 50 Gb skulle ta 6 Dagar 11 Timmar 20 Minuter och 40 sekunder om inte batteriet tar slut innan dess...

Sant.. men jag kan ju lägga över alla 50Gb hemma. Jag tar ju inte 50Gb på fältet
Citera
2007-10-15, 17:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Sant.. men jag kan ju lägga över alla 50Gb hemma. Jag tar ju inte 50Gb på fältet
Ja eller varför inte ha dom i din MacBook varför lägga över dom till en extern enhet ute på fältet...
Citera
2007-10-15, 17:18
Medlem
billybusters avatar
Citat:
Ja eller varför inte ha dom i din MacBook varför lägga över dom till en extern enhet ute på fältet...

Därför jag skall inte ha den värsta macbooken. Allt bildredigering m.m kräver så mycket så jag måste ha det på en stationär dator hemma. Jag skall mäst ha macBooken så att jag kan ta upp bilderna och kolla skärpan lättare och visa fotografierna för kunderna. Också skulle jag vilja ha med alla bilder så jag kan åka till en gammal kund om det behövs. Det skulle ju kunna gå på en ftp server men då tar det lång tid att ladda ner dem. Jag fotar ju nästa alltid i RAW filer.
Citera
2007-10-15, 17:41
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Därför jag skall inte ha den värsta macbooken. Allt bildredigering m.m kräver så mycket så jag måste ha det på en stationär dator hemma. Jag skall mäst ha macBooken så att jag kan ta upp bilderna och kolla skärpan lättare och visa fotografierna för kunderna. Också skulle jag vilja ha med alla bilder så jag kan åka till en gammal kund om det behövs. Det skulle ju kunna gå på en ftp server men då tar det lång tid att ladda ner dem. Jag fotar ju nästa alltid i RAW filer.
Att ha en stor extern hårddisk eller sätta i en större hårrdisk i din MacBook kostar väl lika mycket... Hårddisk som hårddisk
Citera
2007-10-15, 17:44
Medlem
billybusters avatar
Citat:
Att ha en stor extern hårddisk eller sätta i en större hårrdisk i din MacBook kostar väl lika mycket... Hårddisk som hårddisk

jo, men det skall vara lätt att öppna dem på flera datorer och lättare att överföra om du inte har nätverk hemma
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in