2007-10-15, 08:33
Medlem
S hr ligger det till, Fr ngra mnader sedan lekte jag en del med att stta upp en backup av min PM G5. Sger Lekte efterssom jag inte kan ngot om "riktiga" backupsystem och frskte bara lra mig lite grann, det gick som det gjorde och nu kr jag CCC till en intern och en extern hrddisk med automatik.
Nu upptckte jag dock att rync som jag installerade under leken ligger kvar (sjlvklart d jag inte gjort ngot frsk att ta bort det) och det gr ngot, tar en hel del processorkapacitet och minne, det str mig och nu vill jag bli av med det, Hur gr jag tillvga?

(sitter och letar p Google efter svaret men har inte lyckats hitta ngot n)

Tacksam fr hjlp!
Citera
2007-10-15, 21:38
Medlem
S Nubbens avatar
Du skall nog inte frska avinstallera rsync, den fljer ju med som en del av Mac OS X. r det s att du har startat en rsync-demon s skall det rcka med att stnga av den. Borde funka att gra s som du fick igng den, fast tvrt om, s att sga.

Sjlv s backar jag upp min egen mac med rsync men ver ssh, d behver man inte ha nn demon liggande igng, funkar strlande. Dessutom behver jag d aldrig ngonsin ha min backup i nrheten av min mac. Det r ju trist ifall vid en brand t ex att bde macen och backup-kopian brinner upp vilket det troligtvis gr om backuppen befinner sig p en usb-kabels avstnd frn macen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in