• 1
  • 2
2007-10-14, 21:25
Bannlyst
hej, nu är det så att jag har ett problem, alltså när jag öppnar den här datorn så syns ingen annan enhet, tex om jag stoppar in ett usb-minne så syns det inget, innan stod det typ k:\ lagringsvolym... så nu kan jag inte använda min externa hdd eller något annat bara, min interna hdd.
kan någon hjälpa mig för det stör mig jättemycket
tacksam för svar.

ps hoppas det är postat i rätt forumdel annars kan mod flytta tråden
Citera
2007-10-14, 23:17
Medlem
blueCommands avatar
Inte Datasäkehet utan MSW

*-> MSW*
/Mod
Citera
2007-10-14, 23:46
Medlem
kolla i enhetshanteraren ifall det kommer upp den enhet som du stoppar in, och isåfall om det är ett ! vid den...
Citera
2007-10-15, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer tfa
kolla i enhetshanteraren ifall det kommer upp den enhet som du stoppar in, och isåfall om det är ett ! vid den...

det kommer inte upp någonting och i aktivitetshanteraren under användare så är det helt tomt innan stod det vem som var inloggad,
kanske är off-topic men vill veta vf det är så?
Citera
2007-10-16, 07:53
Bannlyst
verkligen ingen som kan hjälpa mig? i den här datorn står det bara c:\ den interna alltså, men inte min externa har kollat i enhetshanteraren och allt men inget verkar funka, även använt systermåterställning utan verkan
snabba svar uppskattas
Citera
2007-10-16, 08:36
Medlem
Syns disken i diskhanteraren? Om den gör det, har den någon enhetsbetäckning? Har disken tappat sin enhetsbeteckning eller försöker att ta en enhetsbetäckning som redan används så kommer den inte att synas.

1. Klicka "Kör" och skriv in compmgmt.msc.
2. Klicka på "Diskhanteraren" i konsolträdet.
3. Kolla igenom volymerna för att se om den ens syns. Gör den det men saknar enhetsbetäckning är det bara att högerklicka på disken och tilldela den en ny enhetsbetäckning.

Börja med det och se om det löser problemet.
Citera
2007-10-16, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adajad
Syns disken i diskhanteraren? Om den gör det, har den någon enhetsbetäckning? Har disken tappat sin enhetsbeteckning eller försöker att ta en enhetsbetäckning som redan används så kommer den inte att synas.

1. Klicka "Kör" och skriv in compmgmt.msc.
2. Klicka på "Diskhanteraren" i konsolträdet.
3. Kolla igenom volymerna för att se om den ens syns. Gör den det men saknar enhetsbetäckning är det bara att högerklicka på disken och tilldela den en ny enhetsbetäckning.

Börja med det och se om det löser problemet.

ska jag då ha eventuella enheter inkopplade tex mitt usb minne och externa hdd medan jag är inne i diskhanteraren?

för innan när jag hade min externa hdd ikopplad så syntes enheten men när jag drog ut den försvann den.
Citera
2007-10-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharingiscaring
ska jag då ha eventuella enheter inkopplade tex mitt usb minne och externa hdd medan jag är inne i diskhanteraren?

för innan när jag hade min externa hdd ikopplad så syntes enheten men när jag drog ut den försvann den.

Ja den ska vara inkopplad och förhoppningsvis så är det så enkelt att den inte har fått någon enhetsbetäckning. Ge den då en, typ Z: eller nåt.
Citera
2007-10-16, 16:10
Bannlyst
´mitt usb-minne syns inte i diskhanteraren vad göra då?
Citera
2007-10-16, 16:15
Medlem
Har du några varningar i Enhetshanteraren? I så fall kan det bero på taskiga drivrutiner. Har du inte några varningar där så skulle jag ändå prova att uppdatera drivrutinerna innan du fortsätter.

En tanke bara... Fungerar USB-portarna? Har du testat i alla portar?
Citera
2007-10-16, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adajad
Har du några varningar i Enhetshanteraren? I så fall kan det bero på taskiga drivrutiner. Har du inte några varningar där så skulle jag ändå prova att uppdatera drivrutinerna innan du fortsätter.

En tanke bara... Fungerar USB-portarna? Har du testat i alla portar?

mm, har testat i alla usb portar utan verkan, kan ju inte vara fel på alla portar samtidigt så problemet beror nog på ngt annat
Citera
2007-10-16, 16:26
Bannlyst
fast har bara 2 portar iofs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem