2007-10-14, 18:28
Medlem
Längtar som fan efter Place Vendome 2 och nästa Avantasia som han tydligen ska ha nyligen spelat in sitt bidrag av.

För dom som inte vet vem Kiske är så är han klart mest känd för att ha varit sångare i Helloween 1987-1993 när dom var som bäst(speciellt på keeper 1,2 med kai hansen). Han har i mitt tycke den överlägset bästa rösten och väldigt fin känsla och sångregister, många tycker nog att han har för "len" röst för hårdrock men jag tycker att han passade bra i helloween på den tiden.
Citera
2007-10-14, 18:56
Bannlyst
Kiske låter lila illa som Kai Hansen. Stjärthakan är rätt go annars

Gillar basiga röster ex Coverdale, Lande, Scott Soto mfl.
Citera
2007-10-14, 19:02
Medlem
wzbzs avatar
Han är otrolig! Gillar starkt Keeper-skivorna. Om man ändå kunde sjunga som han
Citera
2007-10-14, 19:28
Medlem
chieftains avatar
Har haft hans album med samma namn som han själv på datorn ett par veckor men inte tagit mig tid till att lyssna på den. Kanske ska göra det nu.
Helloween har jag aldrig riktigt fastnat för.
Citera
2007-10-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chieftain
Har haft hans album med samma namn som han själv på datorn ett par veckor men inte tagit mig tid till att lyssna på den. Kanske ska göra det nu.
Helloween har jag aldrig riktigt fastnat för.

Om du tänker på "Kiske" albumet kan du skita i det, var tyvärr inget vidare, lyssna på Place Vendome istället om du inte redan lyssnat på det.
Citera
2007-10-15, 16:08
Medlem
Kiske var ju fantastisk på keeper skivorna sen började magin slockna eftersom han "växte ifrån metal" som han sagt och därmed blev han ju helt ointressant...Om han kunde bli sams med weikath och återgå till Helloween under förutsättning att han nu "växt ikapp metal" igen så kunde det ju bli hur bra som helst...

Så skulle vi ju oxå slippa Helloweens nuvarande sångare som mer och mer börjar låta som en skadskjuten get.
Citera
2007-10-15, 18:39
Medlem
keepersskivorna är ju bra men ärligt talat förstår jag inte hypen kring kiske.så jävla fantastisk är han trots allt inte.bra ja, fantastisk nej!
deris gör ett bra jobb som sångare även han så jag bryr mig inte om kiske kommer tillbaka eller inte, lite synd att musiken helloween gör nuförtiden är så jävla dåligt bara.

edit:ja jag glömde visst bort att tråden inte handlade om helloween.har ej hört place vendome såkan ej uttala mig.men de första solo grejerna han sysslade med var ju inget vidare vad jag kan minnas!
Citera
2007-10-16, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dddddd
Kiske var ju fantastisk på keeper skivorna sen började magin slockna eftersom han "växte ifrån metal" som han sagt och därmed blev han ju helt ointressant...Om han kunde bli sams med weikath och återgå till Helloween under förutsättning att han nu "växt ikapp metal" igen så kunde det ju bli hur bra som helst...

Så skulle vi ju oxå slippa Helloweens nuvarande sångare som mer och mer börjar låta som en skadskjuten get.

Ja, Andy Deris suger rejält, men jag tycker att kiske kan skita i helloween hursomhelst, det var tydligen weikaths fel att kai och kiske lämnade gruppen, men kiske, kai, och grapow skulle tydligen göra en skiva ilag snart, det skulle bli nått åt rockhållet men den lär nog inte bli alltför hård iom kiske åsikter om den sortens musik.
Citera
2007-10-16, 13:32
Medlem
FuryOfTheGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Ja, Andy Deris suger rejält, men jag tycker att kiske kan skita i helloween hursomhelst, det var tydligen weikaths fel att kai och kiske lämnade gruppen, men kiske, kai, och grapow skulle tydligen göra en skiva ilag snart, det skulle bli nått åt rockhållet men den lär nog inte bli alltför hård iom kiske åsikter om den sortens musik.

Vars har du hört detta? Skulle gärna vilja se en länk till det. Vore extremt roligt ifall det var så
Citera
2007-10-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83

Källa?

Mig veterligen lämnade Kai Helloween för att deras syn på musiken växte ifrån varann.
Citera
2007-10-16, 13:47
Medlem
FuryOfTheGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpälz
Källa?

Mig veterligen lämnade Kai Helloween för att deras syn på musiken växte ifrån varann.

Aah google
http://hivennews.blogspot.com/2007/01/new-project-confirmed-featuring-former.html

Nu har jag något att se framemot
Citera
2007-10-16, 16:25
Medlem
Aaah Kai som låtskrivare och Kiske som sångare.....just like the old days
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in