• 1
  • 2
2001-10-28, 12:46
Medlem
Pasolinis "Saló..."

Fritidsgården Flashbacks besökare förnekar sig aldrig.

Vad sprit har med BAR FLY att göra kan jag förstå men vad har chockladpudding med bajs att göra? Varför åt ni inte varandras bajs när ni såg SALÒ? Det är mer logiskt liksom.

Det mest speciella med SALÒ - SODOMS 120 DAGAR är ändå att Italienska fascister (som kände sig träffade av filmen) mördade Pier Paolo Pasolini (filmens regissör). Det gör filmen viktig rent filmhistoriskt.

Nej, grabbar. Praktisera en vecka på ett ålderdomshem eller en begravningsbyrå så är ni nog inte så imponerade av lite chockladpudding sen.
Citera
2001-10-28, 16:02
Pasolinis "Saló..."

dendär chokladpudding-historien är ju nära på en råtta i pizzan, haha. hörde en kamrat berätta om den, och likt förbannat hade även han ätit chokladpudding när han såg den.
den finns f.ö att hyra där jag bor :)
Citera
2001-10-29, 02:27
Medlem
Pasolinis "Saló..."

Bra inlägg av MM.För oss som faktiskt har jobbat både på ålderdomshem och i begravningsbranschen ter sig historien om chokladpuddingen ganska löjlig.

En sann Klintbergare (råttan i pizzanhistoria).
Citera
2001-10-31, 10:17
Medlem
Pasolinis "Saló..."

"Det mest speciella med SALÒ - SODOMS 120 DAGAR är ändå att Italienska fascister (som kände sig träffade av filmen) mördade Pier Paolo Pasolini (filmens regissör). Det gör filmen viktig rent filmhistoriskt."

...nu ska jag inte uttala mig om filmen, för det kan jag inte. men att Pasolini blev mördad av fascister är ganska tveksamt. hans mördare var ju en 17-årig prostituerad pojke, som Pasolini själv plockade upp.
Citera
2001-11-02, 16:00
Medlem
Pasolinis "Saló..."

Visst. Man får tro vad man vill. Intressant att du har förtroende för världens mest korrumperade rättsstat, dock (den Italienska). Det är tjugosex år sedan Pasolini mördades så vi kommer förmodligen aldrig att få veta hela sanningen.

http://www.wsws.org/arts/1995/nov1995/paso-n95.shtml

http://www.textbase.net/pasolini.htm
Citera
2001-11-02, 18:28
Medlem
Pasolinis "Saló..."

Hur du kan få det till att jag har "förtroende för världens mest korrumperade rättsstat(...)Italien" är svårt att förstå. Jag la fram en alternativ teori, jag uttryckte inget stöd för några fascister. Det förstod nog de flesta. Du resonerar som en andra klassens Per Ahlmark.
Citera
2001-11-03, 15:48
Medlem
Pasolinis "Saló..."

Din teori är inte alternativ. Det är den vedertagna versionen.
Citera
2001-11-03, 23:17
Medlem
Pasolinis "Saló..."

Den är alternativ gentemot din teori, det var väl mer så jag menade. Nåväl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in