Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-14, 14:14
Medlem
Jag ska instelera ett program, vokabul, där error kommer upp elatiden för att hittar inte C:\ bla.bla.bla . Det spelar ingen roll hur har ändrar

Min hårdisk heter H:\, Hur byter jag till C:\ ?

Någon sa gå in på Administrationsverktyg->Datorhantering->Diskhantering
är det så hur byter jag då?

tack för svar,
Citera
2007-10-14, 14:19
Medlem
Du kan inte byta enhetsbokstav på din systemdisk.
Annars så är det i Diskhanetering ja, högerklicka på valfri disk och välj "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar"
Citera
2007-10-14, 14:20
Medlem
adhesives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depression
Jag ska instelera ett program, vokabul, där error kommer upp elatiden för att hittar inte C:\ bla.bla.bla . Det spelar ingen roll hur har ändrar

Min hårdisk heter H:\, Hur byter jag till C:\ ?

Någon sa gå in på Administrationsverktyg->Datorhantering->Diskhantering
är det så hur byter jag då?

tack för svar,

Tryck Win+R -> diskmgmt.msc -> högerklicka på enheten i fråga och välj 'Ändra enhetsbokstav...'.

Så ser det ut i XP, men det borde inte vara någon större skillnad om du kör Vista.
Citera
2007-10-14, 15:21
Medlem
Du kan byta enhetsbokstav på den systemenhet, men det är inte att rekommendera. Blir en hel del i registret och i program du måste ändra.
Citera
2007-10-14, 15:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan inte ändra sökväg på partitionen som windows ligger på (inte i disk managment, går att göra på annat sätt men skapar bara enorma problem) och har du program installerade på en partition som du vill ändra så kan en del program sluta fungera och behöva ominstalleras, det beror helt på programmen. (Partition Magic har verktyg som kan hjälpa mot detta)

Du kan även formatera partitioner här i diskhantering och skapa nya, men har partitionen redan enhetsbokstav är det enklast att i den här datorn eller utforskaren högerklicka på enhet och välj formatera (men fungerar inte att göra på windowspartitionen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in