2007-10-14, 14:08
Medlem
Jag är trött på att firefox strular, detta gäller flash.
Ja, jag har redan senaste flash installerat, jag har senaste firefox installerat, jag har inte adblock, men jag får fortfarande inte vissa flshfilmer att visas. Tex på tv4, där kan jag inte kolla på deras webb-tv, på youtube kan jag kolla på nästan alla klipp, förutom några, där youtube säger att jag ska installera nya flash, som jag redan har. Jag har fan testat allt men jag får aldrig svar på det här problemet.

Snälla, hjälp mig
Citera
2007-10-14, 15:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Prova att göra en fullständig avinstallation av din profil.

Sparar ner dina bokmärken på någon HDD/Partition.

Gå in under mappalternativ -> visning -> visa dolda filer och mappar -> ok.

Kör följande -> Börja med att avinstallera som vanligt ta sedan bort dessa två mappar:C:\Program\Mozilla Firefox
C:\Documents and Settings\#användarnamn#\Application Data\Mozilla

Städa igenom datorn med hjälp av te.x CCleaner.
Installerar Fx igen.
Hämta hem Adobe Flash Player ifrån Adobes hemsida och lägg in.Du behöver förvisso inte in där,det räcker att du surfar in på Aftonbladet , Expresen så känner Fx av att det saknas ett insticksprogram.Troligtvis Adobe Flash Player.
Kör då den om du bli uppmanad.
Citera
2007-10-14, 15:25
Medlem
Det med tv4 är ett känt problem som var på tapeten för ett tag sen(hos dator-intresserade iaf), dom vill inte lägga in stöd för ff helt enkelt. Men jag är sätt säker på att du kan använda pluginet som kör som ie
Citera
2007-10-14, 15:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör själv med Fx och med CCCP paketet.

Har inga problem vare sig på TV4 , Expressen , med flera som har streamad video via browsern.
Citera
2007-10-16, 14:53
Medlem
Tack för svar

Jag ska se om era råd fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in