2007-10-14, 14:03
Medlem
KOJVs avatar
Jag söker en pneumatisk omkopplare med eventuella tillbehör för anslutning av tre 8 mm plastslangar.

Jag önskar en omkopplare som tar in luft från A och växlar att skicka luften vidare till antingen B eller C.

Den ska inte vara beroende av elektrictet eller så. Manuell växlare alltså.

Expediten på Woody bygghandel frågade mig om det behövs backventil etc. Jag tror inte det, utan bara en switch som öppnar till B och till stänger C och vice versa. Luften, eller rättare sagt oxygenet, kommer med självvandrande tryck från ett syrgasaggregat.

Var kan jag köpa detta via internet eller postorder?
Citera
2007-10-14, 16:05
Medlem
HFisBacks avatar
EDIT: Röksugen/Irriterad...
Citera
2007-10-14, 16:18
Medlem
Cassiels avatar
www.airtec.se

En 3/2-ventil är det du söker
Citera
2007-10-14, 16:59
Medlem
KOJVs avatar
HFisBack, mogen edit. :P
Forumet heter "Data och teknologi" och borde således inte ha ett skvatt med hårdvara till datorer att göra... men anyways, pneumatik är också teknologi.

Tack Cassiel!
Citera
2007-10-14, 17:20
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOJV
Forumet heter "Data och teknologi" och borde således inte ha ett skvatt med hårdvara till datorer att göra... men anyways, pneumatik är också teknologi.

Tack Cassiel!

Nej, forumet heter "Hårdvara" men ligger under "Data & Teknologi". Jag är ganska säker på att den hårdvara som avses är hårdvara till datorer. Ta en snabb titt i länktips så ser du snabbt att det handlar om datorrelaterade saker...

Det är mycket möjligt att all slags hårdvara får diskuteras här, men 99% av det som står här är datorrelaterat.
Vad säger mod, hur ligger det till, jag kan mycket väl ha fel!

BTW, vadå mogen edit? Jag ÄR röksugen och pga det irriterad, därför skrev jag ett spydigt inlägg som jag senare editerade med förklaringen till det syrliga inlägget.
Citera
2007-10-14, 17:26
Medlem
KOJVs avatar
Självklart får alla typer av hårdvara till alla olika teknologier diskuteras. Annars hade huvudforumet hetat "Datorer" kort och gott.
Citera
2007-10-14, 20:53
Medlem
KOJVs avatar
Jag har skrivit till airtec och frågat, nån som vet fler företag jag kan höra mig för hos?
Citera
2007-10-14, 23:06
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:

Tack Cassiel!

Jag tror faktiskt inte att vi har något forum där ditt ämne passar in, detta forum är primärt tänkt för datorhårdvara. Ser dock inte att ditt inlägg stör, möjligen så kan antalet svar bli aningen begränsat.

/Mod
Citera
2007-10-15, 08:05
Medlem
Kolla med SMC eller Hydroscand.

SMC sysslar bara med pneumatik, hydroscand lite allt möjligt

http://www.hydroscand.se/catalogues/pneumatic.pdf

http://www.smc.se
Citera
2007-10-15, 12:52
Medlem
KOJVs avatar
Tack eddy!
Citera
2007-10-15, 16:07
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RollerBoySE
detta forum är primärt tänkt för datorhårdvara.

/Mod

Hehe...
Citera
2007-10-15, 16:08
Medlem
HFisBacks avatar
EDIT: Blev fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto