2012-05-19, 15:48
Medlem
FYFXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff
Ah visst, fast någonstans borde man ha respekt för att det är döda människor som ligger begravda där. En kyrka handlar inte så mycket om religion i min mening, det är någonting man bara borde ha respekt för, avsett vad ens egna religion/ickereligion är för något. Antagligen målade han där för att få uppmärksamhet och det har han ju lyckats med..
Snackade aldrig om kyrkogårdar, men visst, kyrkor ligger ju nästan alltid i/brevid en kyrkogård.
Citera
2012-05-20, 12:20
Medlem
Finbesök på Östgötan. Nya modellen.
FAU FAU HFU CHS! Chs'en av Vifl
Citera
2012-05-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal

Vilka gjorde FAUsarna? Signsen var övertapeade
Citera
2012-05-20, 17:35
Medlem
Nargilehs avatar
Citat:
lägg upp en bild på't!
Citera
2012-05-21, 12:57
Medlem
Nya Newr tags längs gatan upp mot Ågatan från Länsmuseet.
Citera
2012-05-21, 15:31
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Nya Newr tags längs gatan upp mot Ågatan från Länsmuseet.

Fult. Till vilken nytta och till glädje för vem? Och lär er göra något riktigt och inte bara sabba. Graffiti kan vara riktigt snyggt. Taffliga taggar är det inte - särskilt inte om de sitter på väggar och grejer som är någon annans. Jag har extremt liten förståelse för kladd.
Citera
2012-05-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Fult. Till vilken nytta och till glädje för vem? Och lär er göra något riktigt och inte bara sabba. Graffiti kan vara riktigt snyggt. Taffliga taggar är det inte - särskilt inte om de sitter på väggar och grejer som är någon annans. Jag har extremt liten förståelse för kladd.

Okej!
Till vilken nytta? Det är kul. Till glädje för vem? Newr, andra som uppskattar det.
Ingen bryr sig om vad du tycker.
Citera
2012-05-21, 18:11
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Okej!
Till vilken nytta? Det är kul. Till glädje för vem? Newr, andra som uppskattar det.
Ingen bryr sig om vad du tycker.

Taggarna är bara talanglös skit från attentionwhores. Dessutom har jag fått dem på min vägg vilket inte gör det bättre. Oavsett var de sitter är de fortfarande bara talanglös skit.

Jag har inget emot riktig graffiti på rätt ställen. Det är snyggt och kan definitivt göra en betongvägg eller en gata bättre. Men småglin som målar sina taggar över varandras ungefär som hundar som pinkar revir ovanpå varandras kiss har jag inte mycket till övers för. Det är bara kass.
Citera
2012-05-21, 18:50
Medlem
vitaminpillrets avatar
Vilka är plus crew?
Citera
2012-05-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitaminpillret
Vilka är plus crew?

Toys från Ljungsbro.
Citera
2012-05-21, 20:03
Medlem
Citat:

Klotter är graffiti.
Alltid kul att se äldre målare köra några tags.

Vilka reppade NCS, Lowr,Newr,Kick,Whoa?
Bilder på Östgötarullet kommer ev senare, ska bara ta tummen ur röven och dra över dom från mobilen.
Citera
2012-05-22, 00:51
Medlem
Citat:
Taggarna är bara talanglös skit från attentionwhores. Dessutom har jag fått dem på min vägg vilket inte gör det bättre. Oavsett var de sitter är de fortfarande bara talanglös skit.

Jag har inget emot riktig graffiti på rätt ställen. Det är snyggt och kan definitivt göra en betongvägg eller en gata bättre. Men småglin som målar sina taggar över varandras ungefär som hundar som pinkar revir ovanpå varandras kiss har jag inte mycket till övers för. Det är bara kass.

Undrar hur många gånger man hört det där under sin tid som graffitimålare? En målning är bara en utvecklad variant av en tag, så ditt resonemang faller redan där. Att göra en genomtänkt och bra tag är hundra gånger svårare än att göra en målning. Att tags och graffiti dessutom är väldigt nära besläktat med kalligrafi gör det hela rätt komiskt, med tanke på att det är oerhört respekterat och inte alls speciellt talanglöst som du påstår - snarare tvärtom.

Själv uppskattar jag en tag mer än en målning om den är gjord på ett innovativt och bra sätt, men det är ju en högst personlig åsikt. Att däremot säga att tags är fula och målningar är snygga om dom sitter på rätt ställe är bara subjektivt, oigenomtänkt och rent av dumt.

Jag tycker mest det är synd att du precis som många andra inte ger det en chans eller får se bra tags, men jag kan förstå det när 98% av tagsen ser ut som skit i Sverige.

Om alla graffitimålare ändå försökte göra sitt bästa istället för att fokusera på att få upp sitt namn kanske man skulle kunna få njuta av sånt här även i östergötland:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m1vx72rLai1rqfzo0o1_500.jpg
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lu8fniVNM41qln2e2o1_500.jpg
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m0f4sqHUxC1r0sipco1_500.jpg

Visserligen ingenting man någonsin kommer se i Linköping, men att säga att tags är fult känns bara som en stigmatisering för sakens skull och pekar enbart på okunnighet, men det är ju ingen nyhet precis. Det man inte förstår visar man förakt gentemot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in