2007-10-14, 02:33
Medlem
Blacksnakes avatar
Jag kan tänkta mig att många över på att få sig en astralresa men kanske inte känner att de "avancerar" (typ jag). Så jag tänkte att vi i denna tråden kan diskutera våra upplevelser under avslappningsprocessen och förhoppningsvis så kanske nåra erfarna "pros" kan förklara vad det är vi känner etc.

Själv har jag nu övar i snart 2 månader men de senaste 2 veckorna har det gått betydligt sämre än första månaden. Med sämre menar jag att jag inte får så att säga "nya" upplevelser.

Jag börjar med att ligga på rygg, ibland utan kläder / filt för jag har hör att det ska gå lättare ju mindre saker det är som ligger mot huden och stör. Andas djupt i 10-15min. Efter ett tag känner jag hur armar / ben domnar bort och även hur kinderna blir som "gelé". Det känns som att kinderna (även andra delar av huvudet) dras isär, kanske 50cm från kudden. Efter ett tag känns det som att jag har "organ" till vänser och höger om huvudet som är kopplade till huvudet, jag kan liksom känna det näst intill fysiskt hur dessa "organ" svänger i en halvcirkel från kinderna och ut 60-70cm ovanför axlarna. Har nyligen lärt mig kontrollera dessa organen att svänga ännu längre ut. Ifall jag inte koncetrearar mig så svänger organen med jämn hastighet ner mot kinderna och ut en bit över axlarna. Om jag koncetrear mig så kan jag få dem att svänga i en hel cirkel (om du tänker att 1 organ på varje sida som bildar en cirkel genom att svänga halva vägen var) eller att de ska dras nedåt mot golvet. Om jag drar dem ner mot golvet så mkt som möjligt (jag koncetrerar mig och tänker Dra Dra Dra!) så känner jag efter ett tag att de "släpper" och kroppen fylls av mystiska spirrningar. Efter detta händer inte så mkt mer tyvärr än att jag inte kan känna organen igen förns jag reser mig ur sängen. Kan även tillägga att jag känner rätt intensivt både mentalt / fysiskt hur skallen "sugs" isär (gör dock inte ont) då jag drar ner organen mot golvet.

Andra upplevelser än denna är att jag kan känna en elektrisk ström som startar vid benen och dras snabbt upp mot bröstet med slutar där, denna upplevelse har jag dock inte kännt på 2-3veckor nu . Har även provat att öppna ögonen vid avslappningen och jag kan se att saker rör sig i ögonvrån, tex skuggor / ljus. Men dessa saker försvinner lika snabbt som jag vrider ögonen mot dem.

En annan sak som jag skulle va intresserad om nån annan hade ett svar på är att jag sedan liten kan se "dimma/rök" om jag stirrar mot en vägg / tak eller nåt annat. Denna kan jag även se när jag ligger i sängen och över på detta och stirrar jag intensivt så kommer röken mer intensivt och allt blir svart, skulle jag vrida blicken lite så försvinner allt. Men då allt blir svart kan jag känna... ungefär som medvetandet snurrar runt i huvet med en jävla hastighet. Går faktiskt inte beskriva det bättre än så...

Vad av detta som är paranormalt eller psykiskt har jag ingen aning om, önskar kommentarer och inlägg av egna upplevelser t.o.m resor, men helst hur eran avslappningsprocess ser ut. peace!
Citera
2007-10-14, 02:52
Bannlyst
eeh tror jag var påväg att uppleva detta skitet innan då kanske
http://www.flashback.org/showthread.php?t=557885

det hemskaste var att läpparna böjde sig efter utandningsluften. Dom var typ elastiska
Citera
2007-10-14, 07:32
Bannlyst
Varför starta ännu en tråd om astralprojektioner, när huvudinlägget gott och väl hade kunnat platsa i denna: http://www.flashback.org/showthread.php?t=369161? Den tidigare tråden heter ju trots allt ändå "egna erfarenheter och diskussioner", vilket är precis det du ämnar diskutera här.
Citera
2007-10-15, 15:47
Medlem
troubadixs avatar
Jag hamnade i vibrationstillståndet igår morse runt 11-tiden, drömde om att jag stog på en pall och snurrade snabbare och snabbare för att jag skulle teleporterta mig någonstans (ehh fråga mig inte varför jag var typ harry potter i drömmen eller nåt? )
Iaf så vaknade jag av att det vibrerade i hela kroppen, befann mig alltså i vibrationstadiet, men var lite för trött fortfarande så orkade inte bry mig. Somnade om men vaknade igen efter bara någon minut av vibratinstadiet, nu ännu kraftigare.
Låg först ett tag och tänkte det skulle avta men började efter ett tag försöka röra på mig, men satt fast vid huvudet typ, men rörde mina armar, och tog på täcket och golvet bredvid sängen och försökte dra mig loss ur kroppen, gick segt som fan dock. Försökte öppna min astrala ögon vilket efter mycket viljeansträngning lyckades, trodde jag. Var mina vanliga ögon jag öppnade insåg jag efter ett tag när jag föröskte se mina astrala armar typ men såg inget, lite lustig känsla eftersom jag upplevde att jag rörde med armarna framför mig men såg givetvis inget som rörde sig alls, jag låg helt still.
Sen vart jag less och klev upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in