2007-10-13, 19:52
Medlem
Emhs avatar
Har en DLink DIR-100 router, med uppdaterad firmware och avstängd brandvägg och det är inga problem alls när bara min dator är igång och uppe på nätet, men så fort familjen slår igång sin dator och tar sig ut på internet så blir vi tillfälligt utkastade inom 10-50min.
Internet kommer tillbaks av sig själv inom 1-2min och sen tar det mer eller mindre lika lång tid igen innan proceduren upprepas igen..

Nån som har någon aning om vad som problemet kan vara?
Citera
2007-10-14, 00:07
Medlem
Telia? Första jacket osv?
Citera
2007-10-14, 00:24
Medlem
Emhs avatar
Comhem och det finns bara ett jack för internet.
Citera
2007-10-16, 23:44
Medlem
har du kollat loggen i router. för 9 av 10 fall så finns väl svaret på gåtan där.

kanske så att comhem har problem med driftsäkerheten av internet.

för jag har ett 5 arbetskamrater som har bredband från comhem. och 2 bor i eslöv, 1 lund o 2 utan för malmö. alla säger att deras bredband känns segt visa timmar på dyngnet. 3 av dom blir frånkopplade på det sättet du beskriver.

men jag tror felet ligger i din router så kolla loggen..rensa loggen och se vad den fångar upp innan internet går ner sig.
Citera
2007-10-22, 16:48
Medlem
Emhs avatar
Har kollat loggen och den visar ingenting innan eller när internet går ner.
Har dessutom haft kontakt med comhem och kom då fram till att det är routern eller den andra datorn som det är fel på genom att koppla ur den andra datorn eller routern helt.
Kan dock utan problem sitta uppkopplad på internet på min dator och min xbox 360, men så fort den andra datorn går ut på internet så börjar det krångla.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in