2007-10-13, 12:50
Medlem
Kan man formatera en hel hårddisk från Bios?
Eller vad är lättast? XP!

Mvh
Citera
2007-10-13, 12:53
Medlem
Sätt i din skiva i CD/DVD läsaren och boota från den.
Citera
2007-10-13, 12:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Formaterar i Bios?

Läs här -> http://support.microsoft.com/default...d=kb;sv;313348
Citera
2007-10-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [b][O][T]
Sätt i din skiva i CD/DVD läsaren och boota från den.

När jag har satt i min siva så kan jag inte välja boota! vad ska ja välja för att formatera och sen installera från cd skivan?
Citera
2007-10-13, 15:41
Medlem
hedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan34
När jag har satt i min siva så kan jag inte välja boota! vad ska ja välja för att formatera och sen installera från cd skivan?
Du sätter i skivan o startar om datorn. Om du får en fråga om du ska starta från cd-skivan trycker du på någon tangent. Om datorn går in i windows igen måste du ställa in så att cd-drivern kommer först i bootordningen genom att gå in i bios med Del-tangenten (vanligast).
Citera
2007-10-13, 16:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Läste du inte länken som jag pekade ut?

Det går inte att misslyckas med en formatering
Citera
2007-10-13, 23:15
Medlem
KOJVs avatar
Citat:
Du ska boota från skivan, starta installationen, acceptera licensavtalet och välja att installera Windows på en partition.

Först när du kommit så långt, får du alternativet att formatera partitionen ifråga.

Detta görs alltså av Windows installationsprogram. Det är helt onödigt att formatera hårddisken i förväg med någon annan metod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in