2006-10-06, 04:04
Medlem
Trumpeters avatar
Har sett mycket skit..Gigli hamnar långt därnere
Citera
2006-10-06, 07:24
Medlem
SinXs avatar
Six String Samurai

Six String Samurai är vad vissa skulle kalla för kultfim. Sanningen är att det var en film (om den äns förtjänar att vli kallad så) som var så bukdålig att det aldrig borde ha vissats. Att visa denna för något borde vara ett brott mot mänskligheten. Kom inte och säg att det finns nått djup i filmen för det gör det inte. Filmen är rutten, och likaså des regisör och skådespelare.
:shoot2::shoot2::thumbsdow
Citera
2006-10-06, 07:40
Medlem
Francos avatar
Filmen "Ögat" med Samuel Fröler. Verkligen ett filmiskt pekoral. Av mig fick den en ny titel efter att jag sett den, "Brunögat - en riktig skitfilm"
Citera
2006-10-06, 08:15
Medlem
Golonkas avatar
Precis ALLT jag sett av Colin Nutley är totalt kalkon och värdelöst. Jag blir fan rädd när jag tänker på hur mycket folk som vallfärdat till biograferna för att se hans skitpekoral och ta del av den patetiska dialogen, styltiga skådespeleriet och fjompiga storyn. Förvisso finns det fler anledningar att förlora tron på människan i allmänhet och svensken i synnerhet, men en av anledningarna är onekligen att Colin Nutleys skitfilmer blir sådana publiksuccéer.

Kjell Sundvall är en annan bajsnödig fjant som lyckats pressa ur sig rena avfallsprodukterna såsom Jägarna...

Svensk film suger getpung, till skillnad från exemplevis dansk film, och enda klart lysande undantaget är Roy Andersson.
Citera
2006-10-06, 11:18
Medlem
Baykals avatar
I princip vad som helst med Will Smith skyr jag som pesten, speciellt I, Robot och Hitch, riktigt skit.
Citera
2006-10-06, 12:59
Medlem
Tigrovis avatar
Få filmer jag tankat ner slår No Blade of Grass (http://www.imdb.com/title/tt0066154/), den här review:n från IMDB stämmer riktigt bra:
Citat:
First of all what are the flash forwards about ? Is someone trying to take out copyright on a new concept ? They don`t really spoil the film but they sure as hell don`t add anything to it.
The title song is haunting but the incidental music borders on the obscene, sounding as if a bunch of hippy musicians have mainlined LSD and decided to attack their instruments.
And there`s a completely disjointed feel to the film that makes It feel like most of the film ended up on the cutting room floor and we`re watching the bits that are only relevant to the plot. MGM did make cuts to the film for distribution so perhaps we can forgive Wilde for that.
Flash-forwarderna var riktigt irriterande - så fort filmen är lite lugn så - kaaabaam! "häftig musik", blinkande och så ser man vad som kommer hända i filmen om 5 minuter... Väldigt spännande, men det var väl enda sättet att hålla kvar publiken i salen...

Sen har man ju riktiga kalkoner, som "Nudist Camp of the Dead" t.ex men där finns ju inte ens försöket att göra filmen seriös - en sån film kan man inte kalla usel, men en prentiös miljöpartipropaganda a la 1970 tycker jag passar helt in....
(Titelmusiken är klart trevlig dock - har fortfarande kvar filmen på grund av den!)
Citera
2006-10-08, 06:06
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
1. Först och främst ALLT av Lucas Moodysson och i princip resten utav vad den svenska filmindustrin producerat.
2. Alla Mighty Ducks-filmerna, att de ens får visas är en skandal!
3. Rädda Willy.
4. Alla Filmer med Adam Sandler, jag förbehåller mig dock rätten att exkludera Punch Drunk Love eftersom jag inte sett den ännu.
5. Van The Man.
6. Vad kvinnor vill ha.
7. Godzilla, har få gånger i mitt liv varit så besviken som jag var halvvägs inne i den här filmen.
8. Freddy Got Fingered, som ett citat lyder; "the only good thing Tom Green has been in is Drew Berrymore", och jag kommer att hålla med tills den dag jag dör.
9. Deep Blue Sea, ännu ett bevis att artister inte har ett dugg på filmduken att göra.
10. Titanic, det enda som gör filmen ens snudd på sevärd är Leonardos död.

Finns över 100 till men orkar inte rabbla dem. Hata dålig film!

För övrigt ser jag att många skrivit Mulholland Drive som en av sina sämst listade filmer, bl.a. p.g.a. att de inte hängt med i story-linen. Jag själv hade enorma svårigheter att fatta vad David Lynch sysslat med tills jag hittat den här sidan:

http://www.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland%5Fdrive%5Fanalysis/

personligen tyckte jag, efter att jag läst igenom allt, att filmen blev väldigt mycket bättre andra gången man såg den... men jag kanske bara är pretantiös.

redigerat för rättstavning
Citera
2006-10-08, 14:20
Medlem
callons avatar
Virus är nog den värsta filmen jag sett, den handlar om ett gäng idioter som hittar en rysk forskningsbåt ute på havet, och när de går in i båten för att kolla om det finns några människor kvar så blir de överfallna av elektriska prylar som blivit levande då båten blev träffad av en stråle från ett UFO.

Nej... Agnes och Cecilia är tamejfan *ännu* sämre. Är skitlång och har ingen handling, manuset verkar varit skrivet av femårig mongolid som är CP skadad, men han måste nästan geniförklaras om man jämför med honom skådespelarna...
Citera
2006-10-08, 15:50
Medlem
En film som är riktigt kass är ju annars The Toxic Avenger. Tyvärr är den ju så fruktansvärt dålig så man måste se den om och om igen.
Citera
2006-10-08, 16:36
Medlem
Crilles avatar
Savage: http://www.imdb.com/title/tt0114339/
En helt sanslöst dålig film.

Iron Warrior: http://www.imdb.com/title/tt0093276/
Tagline till Iron Warrior "Who will rid the world of Trogar? Born of evil sorcery. Half man - Half spirit. Total exterminator"
Säger väl allt....
Den har går ibland på femman, väldigt sent på natten
Citera
2006-10-08, 16:36
Bannlyst
Surf Nazis Must Die. En besvikelse från Troma.
Citera
2006-10-08, 19:36
Medlem
Akunins avatar
Samtliga av Uwe Boll.
Speciellt Alone in the Dark.
Den filmen är HELT fel på alla sätt och vis, hur man än ser de. Ser man de ur en självständig film som inte bygger på spelet så är de skit. Ser man den som en film som bygger på spelen så är den ändå skit.
De ska vara en skräckis men de enda som skrämmer mig är Boll's skumma tankar om hur en film ska vara...
Hoppas fan att han får till Postal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in