1. Först och främst
ALLT av Lucas Moodysson och i princip resten utav vad den svenska filmindustrin producerat.
2. Alla Mighty Ducks-filmerna, att de ens får visas är en skandal!
3. Rädda Willy.
4. Alla Filmer med Adam Sandler, jag förbehåller mig dock rätten att exkludera Punch Drunk Love eftersom jag inte sett den ännu.
5. Van The Man.
6. Vad kvinnor vill ha.
7. Godzilla, har få gånger i mitt liv varit så besviken som jag var halvvägs inne i den här filmen.
8. Freddy Got Fingered, som ett citat lyder; "the only good thing Tom Green has been in is Drew Berrymore", och jag kommer att hålla med tills den dag jag dör.
9. Deep Blue Sea, ännu ett bevis att artister inte har ett dugg på filmduken att göra.
10. Titanic, det enda som gör filmen ens snudd på sevärd är Leonardos död.
Finns över 100 till men orkar inte rabbla dem. Hata dålig film!
För övrigt ser jag att många skrivit Mulholland Drive som en av sina sämst listade filmer, bl.a. p.g.a. att de inte hängt med i story-linen. Jag själv hade enorma svårigheter att fatta vad David Lynch sysslat med tills jag hittat den här sidan:
http://www.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland%5Fdrive%5Fanalysis/
personligen tyckte jag, efter att jag läst igenom allt, att filmen blev väldigt mycket bättre andra gången man såg den... men jag kanske bara är pretantiös.
redigerat för rättstavning