2008-02-03, 15:58
Medlem
SAPs avatar
Allt med Uwe Boll... att mannen få komma näre en kamera är ett mysterium.
Citera
2008-02-03, 16:03
Medlem
Death proof.

Så oerhört tråkig att jag övervägde att lämna biografen.
Citera
2008-02-03, 16:12
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Death proof.

Så oerhört tråkig att jag övervägde att lämna biografen.
Måste faktiskt hålla med dig där, blev grymt besviken och tycker att det är Tarantinos svagaste film - Planet Terror som också ingick i "Grindhouse"-projektet var ju däremot riktigt kul.

Fast det är långt ifrån den sämsta film jag har sett, tror att Speed 2, Göta Kanal 2 och Manos the hands of fate kämpar om den platsen på min lista.

Citat:
Ursprungligen postat av SAP
Allt med Uwe Boll... att mannen få komma näre en kamera är ett mysterium.
Verkligen ett mysterium, undrar vem som går igång på hans filmer överhuvudtaget? Det är verkligen inget annat än skräp utan någon som helst tanke annat än att casha in pengar.
Senast redigerad av Bruce Wayne 2008-02-03 kl. 16:14.
Citera
2008-02-03, 16:21
Medlem
The Ungodly. Huvudrollen has av Wes Bentley, killen som gick runt med en kamera i American Beauty. Gissa vad han gör i denna filmen? Jovisst, går runt med en kamera. Allt är bara sämst i filmen.
Citera
2008-02-03, 16:42
Medlem
Kanzlers avatar
Helt klart "Conan the Barbarian", även om filmen är kult kan man inte blunda för den usla handlingen och de dåliga effekterna. T.o.m. fantasykänslan är borttappad.
Citera
2008-02-03, 16:55
Medlem
killersmurfs avatar
"No Country For Old Men"... snacka om skit och över hypad film
Citera
2008-02-03, 17:04
Bannlyst
Ett öga rött - Sämsta filmen genom tiderna, dåligt manus, dpligt filmad.. Mållös
Citera
2008-02-03, 18:10
Medlem
Gob Bluths avatar
Den överlägset sämsta film jag nånsin sett är Kevin & Perry Go Large. Såg den då den visades på 5:an för ca 2 år sen tro jag. Den va så fruktansvärt dålig att jag var tvungen att se hela filmen. Mådde fan dåligt efter att ha sett den.

http://www.imdb.com/title/tt0205177/
Citera
2008-02-03, 18:54
Medlem
funerals avatar
The nines är världshistoriens sämsta film genom tiderna......det kommer aldrig göras nån sämre film heller
Citera
2008-02-03, 19:00
Medlem
Finns värre

Citat:
Ursprungligen postat av lostwitness
Åh herregud,tack för att du påminde mig!
Måste ju vara världens svenska kalkon genom tiderna ju.
Ska ju vara ett drama är det meningen,men att se Persbrandt o Kjell Bergqvist med sina löjeväckande peruker gör det hela i min mening som en komedi!
Har svårt att hålla mig för skratt av åsynen av Persbrandt speciellt som han ser ut som en annan version av Micke o Mini i Hipp!Hipp!
Humor i bästa klass
Men ack så pinsamt....

Har ni inte sett "att själa en tjuv" det var den absolut sämsta skit jag sett nångång den verkade ju rolig o så men fyfan vilken usel film.
Citera
2008-02-03, 20:08
Medlem
Axeluss avatar
Dude where's my car är en riktigt dålig film
Citera
2008-02-03, 21:03
Medlem
Arctic Adoniss avatar
Göta Kanal 2

Såg nämnda film i lördags, i hopp om att se om den kunde återknyta snyggt till de nostalgitrippar som man beskjöts med när man såg föregångaren.

Den första filmen - som verkligen inte är bra - var underhållande. Kanal Kampen (som den så vitsigt heter) är dock en djupdykning djupt ner i Pelle Seths (sargade) undermedvetna. Få förstod Hitlers motiv till utrotningen, ännu färre förstår hur man kan göra en film av denna karaktär.

Regissör Pelle verkar ha lagt allt krut på att försöka filma så många scener som möjligt, och sedan sätta sig med en ögonbindel på och redigera i Windows Moviemaker.

Janne "Loffe" Carlsson - som är en folkkär person och nationalklenod iom Blåsningen - drar var och varannan minut rasistiska skämt om italienare. Och han lyckas inte heller med konsten att skådespela, lustigt nog verkar han ha problem med att framstå som någorlunda normal då han konstant reser runt i en risig van och skrattar och har sig.

Det enda som ger filmen viss karaktär och som är roligt - eftersom att det är så ovanligt tragikomiskt - är när italienarnas båt (Fortuna) åker runt i kanalerna och hela tiden pumpar en äcklig remix av den mysiga slagdängan Vincero, snacka om manustorka.

Så frågan återstår: Vem drog ur proppen, Pelle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in