Snuffmovies
Nyfiken..??
Lgg av med skitsnacket, tical!
Det r mer n s, men visst, alla finner inte
lika vrde i att kolla p tex. snuffmovies, "de hemskaste" skrckfilmerna, raste martial arts-filmerna osv.
Men det finns stor fashination i mnet.
Jag tycker det r en hgst relevant jmfrelse med mycket av det "njesvld", njutningar i skrck, mrker, utforskningar etc som vi alla ltt kan lsa om i bra historiebcker.
Har sjlv pljt igenom hela gamla testamentet
och akta er vilken r/spnnande/grym/brutal
och underhllande, intressant berttelse (mycket mer n bara en berttelse iofs) det r, kan ju dessutom frsts lsas p en mngd olika stt, men jag ngrar INTE att jag lst det, kommer nog lsa hela bibeln ngon gng.
Har ni lst exempelvis H.P. Lovecrafts bcker
, eller M.R. James, kanske Algernon Blackwood..?? ven p ntet kan man hitta mycket i detta omrde, det vore fruktansvrt begrnsande att endast "intressera sig fr Snuffmovies", eller skrckfilmer.. Jag menar, att man br vl vidga sina vyer, saker och ting gr i varandra, mnesflt r ju inte avramade frn dess sammanhang, vad det nu rr sig om, s r ju typ snuffs, skrckfilm osv
toppen av ett isberg s att sge ett yttryck
,,Eh.. kanske gnller ni fr er sjlva om att detta r "offtopic", men vafaan, skulle de behva lgga in en Topic som passar bttre fr utveclande av ett topic, h, ni fattar vad jag menar, vore fint om detta kunde fortstta, denna "debatt" eller vad man skall kalla det...