Snuffmovies
Nyfiken..??
Lägg av med skitsnacket, tical!
Det är mer än så, men visst, alla finner inte
lika värde i att kolla på tex. snuffmovies, "de hemskaste" skräckfilmerna, råaste martial arts-filmerna osv.
Men det finns stor fashination i ämnet.
Jag tycker det är en högst relevant jämförelse med mycket av det "nöjesvåld", njutningar i skräck, mörker, utforskningar etc som vi alla lätt kan läsa om i bra historieböcker.
Har själv plöjt igenom hela gamla testamentet
och akta er vilken rå/spännande/grym/brutal
och underhållande, intressant berättelse (mycket mer än bara en berättelse iofs) det är, kan ju dessutom förstås läsas på en mängd olika sätt, men jag ångrar INTE att jag läst det, kommer nog läsa hela bibeln någon gång.
Har ni läst exempelvis H.P. Lovecrafts böcker
, eller M.R. James, kanske Algernon Blackwood..?? Även på nätet kan man hitta mycket i detta område, det vore fruktansvärt begränsande att endast "intressera sig för Snuffmovies", eller skräckfilmer.. Jag menar, att man bör väl vidga sina vyer, saker och ting går i varandra, ämnesfält är ju inte avramade från dess sammanhang, vad det nu rör sig om, så är ju typ snuffs, skräckfilm osv
toppen av ett isberg så att säge ett yttryck
,,Eh.. kanske gnäller ni för er själva om att detta är "offtopic", men vafaan, skulle de behöva lägga in en Topic som passar bättre för utveclande av ett topic, äh, ni fattar vad jag menar, vore fint om detta kunde fortsätta, denna "debatt" eller vad man skall kalla det...