Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-12, 17:55
  #1
Medlem
P.Gs avatar
Det svarta hålet EA fortsätter att köpa upp spelutvecklare.
Länk

Pandemic har bland annat legat bakom Dark Reign, Star Wars: Battlefront-serien, Destroy all Humans m.fl.

BioWare har skördat triumfer som få, främst med Baldur's Gate-serien och KotOR.

BioWare ägs av EA, mitt hjärta gråter.
Citera
2007-10-12, 18:03
  #2
Medlem
Trinnits avatar
Tråkigt, mycket tråkigt.

Slut på ordentliga RPG:er, framtiden är sims och massproduktion.
Citera
2007-10-12, 18:18
  #3
Medlem
Arkhons avatar
Vad tror ni kommer efter EA? Det måste ju ta slut någon gång, monopol varar aldrig för evigt.
Citera
2007-10-12, 18:19
  #4
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Vad tror ni kommer efter EA? Det måste ju ta slut någon gång, monopol varar aldrig för evigt.
BioWare utvecklar ju spel till konsol också..
Citera
2007-10-12, 19:05
  #5
Avstängd
Men förhelvete, får EA lägga ut sina äckliga budgetar 8som dem på något konstigt vis fått in av små flickor och mormödrar) och köper up de resterande 80-70% av Ubisoft lägger jag ner mitt liv helt och hållet och skaffar en ny hobby.

Jävla evils
Citera
2007-10-12, 19:11
  #6
Medlem
Situationen EA borde befinna sig i om man följer logik är att dom är glada aktie investerare som ger allmosor till _Riktiga_ spelutvecklare och hoppas på utdelning allt annat luktar monopol och kloak.
Citera
2007-10-12, 19:37
  #7
Medlem
Vad är dåligt med EA förutom att de är stora och visar sin äckliga logga när man startar varje spel?
Citera
2007-10-12, 19:42
  #8
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo.
Vad är dåligt med EA förutom att de är stora och visar sin äckliga logga när man startar varje spel?
Att EA snart har lagt hela spelbranschen under sina vingar känns riktigt rysligt. De har en tendens att spotta ur sig en jävla massa skit och att skapa nya spel inom samma licens in absurdum. Jag är helt enkelt rädd för att spelbranschen ska tappa allt vad mångsidighet heter.

En god nyhet är väl dock att EA inte fick rättigheterna till BioWares licenser.
Citera
2007-10-12, 19:47
  #9
Medlem
Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo.
Vad är dåligt med EA förutom att de är stora och visar sin äckliga logga när man startar varje spel?
EA har många normer, de har inte med särskilt realistiska eller brutala moment i sina spel, inget gore eller särskilt mycket blod. De kör med mycket censur helt enkelt, på ett nästan barnsligt sätt.
Citera
2007-10-12, 19:49
  #10
Medlem
På sin höjd kan EA orsaka en liten svacka, om det visar sig att deras spel är dåliga så kommer andra att göra bättre spel. Jag tycker det är svårt att få någon klarhet i sådana här frågor eftersom det alltid är massa antistorföretags domedagsprofeter som skriker massa smörja istället för att sakligt peka på det som företaget gör fel. Se på Skate, inhouse utvecklat av EA (?) och väldigt nyskapande och bra.
Citera
2007-10-12, 19:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trek
EA har många normer, de har inte med särskilt realistiska eller brutala moment i sina spel, inget gore eller särskilt mycket blod. De kör med mycket censur helt enkelt, på ett nästan barnsligt sätt.

Det har du rätt i, det är tråkigt. Jag minns när vi spelade CS i tyskland och liken satte sig ner istället för dog. Men samtidigt finns det spel där man får poäng av att slakta oskyldiga människor så det är nog bra med en motvikt ibland. Det motiverar inte riktigt allt EA hat tycker jag.
Citera
2007-10-12, 21:41
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo.
På sin höjd kan EA orsaka en liten svacka, om det visar sig att deras spel är dåliga så kommer andra att göra bättre spel. Jag tycker det är svårt att få någon klarhet i sådana här frågor eftersom det alltid är massa antistorföretags domedagsprofeter som skriker massa smörja istället för att sakligt peka på det som företaget gör fel. Se på Skate, inhouse utvecklat av EA (?) och väldigt nyskapande och bra.

Skate är vad jag har hört riktigt bra, och jag kan knappt tro det själv. Dem har alltså lyckats med ett lir. Men iom att du inte direkt vill påstå att ea gör skitspel kan du inte rabbla upp ett par titlar till?


Ea har varit med i LBA liren men jag tror Lucas Arts stog i det mesta där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback