2007-10-12, 17:27
Medlem
Samwises avatar
Crashdïet har släppt en ny skiva The Unattractive Revolution är namnet på den, de är även ute på turne, diskutera vad ni tycker om skivan och crashdïet.
Personligen tycker jag att den låter lite mer metal och lite mindre sleaze än den förra plattan (rest in sleaze) men som sagt diskutera!
Ett smakprov från den nya skivan!
In The Raw

http://www.youtube.com/watch?v=GWq_klWHu3A
Citera
2007-10-12, 18:01
Medlem
chieftains avatar
Nja den är ingenting jämfört med rest in sleaze (som är en grym platta). Förväntade mig bättre med tanke på att dom sammarbetat en del med Mick Mars.
Citera
2007-10-12, 18:22
Medlem
Chigarans avatar
Rest in Sleaze är enligt mig en av de bästa plattorna som har gjorts under 2000-talet.
Och The Unattractive Revolution når inte upp till den plattans nivå. Mycket av min åsikt om den plattan baseras givetvis på att David inte är med längre, vilket har sina tragiska förklaringar. Hans röst var något unikt enligt mig.
Låtarna på vare sig Rest... eller Unattractive... är inte några mästerverk textmässigt men känslan de förmedlar är ren och skär jävla rock'n'roll.
Jag tycker även man kan märka att musiken på nya plattan har förändrats jämfört med Rest... den är mörkare och lite hårdare.
De två spår som jag tycker står ut på nya skivan är In The Raw och Alone.
Ska gå och se dem på Arenan i Sthlm 18e oktober. Hoppas på en grym show och en lämplig hyllning till David.

Mina två ören
Citera
2007-10-12, 19:47
Medlem
Coolcittes avatar
Tycker dom blivit skitdåliga sedan Dave dog. Inte alls lika bra låtar. Rest In Sleaze är ett mästerverk. The Unattractive Revolution är skitdålig. Sen att nye sångaren inte kan spela gitarr, utan skuttar runt med enbart mikrofon gör inte saken bättre....
Citera
2007-10-13, 01:00
Medlem
Hej_Ingmars avatar
Tycket nya plattan låter helt ok, visst den är inte lika bra som sleaze, men då hade de ju dave som hade en magisk röst.
Citera
2007-10-13, 12:47
Medlem
Fobias avatar
Jag tycker nya plattan är jävligt bra och ser fram emot att se dom på Sticky, hoppas dom kan leverera live också.
Här är en review
http://www.bringbackglam.com/journal/2007/9/17/the-unattractive-revolution.html
Citera
2007-10-13, 12:55
Medlem
nollans avatar
Men usch! Jag som gillade Crashdïet på den gamla goda tiden. Den nya sångaren är ju helt vämjelig att lyssna på. Näe, skräddaren säger nej.
Citera
2007-10-15, 14:38
Medlem
Samwises avatar
Tycker inte man ska jämföra Crashdïet anno 2005 mot 2007, soundet är fräshare och sångaren är bättre live.
Dock så var de gamla crashdïet något mycket smutsigare och äkta.
Citera
2007-10-15, 14:42
Bannlyst
Crashdiet var halvbra DÅ, riot in everyone och it's a miracle var ju grymma låtar(tyvärr lär allt dom gjorde live skit), och dom är fruktansvärda NU.

Kolla nyhetsmorgon och lyssna... Vet inte om Olli sjunger eller onanerar med en osthyvel, fruktansvärt låter det hur som helst.
Citera
2007-10-18, 21:42
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Ska gå och se dem på Arenan i Sthlm 18e oktober. Hoppas på en grym show och en lämplig hyllning till David.

Du får gärna berätta hur det var, ska nämligen se dom imorrn i Göteborg
Citera
2007-10-18, 23:15
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
Du får gärna berätta hur det var, ska nämligen se dom imorrn i Göteborg

Det var jävligt bra!!
De blandade material från båda plattorna, Ollie var mycket bättre live nu än det jag har sett från Peace & Love, dock ingen hyllning till David.

För att inte gå för mycket OT: Den nya plattan funkar väldigt bra live. Det blir ett jävla tryck
Citera
2007-10-19, 00:27
Medlem
Kan bara hålla med

Jag var oxå där och såg dem och de var riktigt bra. Ollie funkade hur bra som helst även om han tappade tempot ibland och annars körde på i samma stil oavsett låt.

Bäst ikväll var Thrill me. Synd att de inte körde The buried song. Överlag var låtarna från nya plattan bättre live. Vet inte om det är för att de passar Ollie bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in