2010-06-03, 23:23
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
En bluenose pitbull på 7, snart 8 månader gammal. Pappan har stamtavla medas mamman saknar de, men morfar är 100 procentig medas mormor inte har stamtavla. Så de innebär väl att han är över 75% pitbull. Eller..?

Man kan inte räkna % i blandraser. Vissa av valparna får mer av mamma och vissa mer från pappan
Citera
2010-06-04, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
underbar benämning

Vi har en liten schäfertik på drygt ett år, som iofs inte är så liten längre (de växer upp så fort )

Schäfrar är jävligt roliga när de växer. så gängliga på nåt sätt
Citera
2010-06-07, 21:51
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Har en husky men vill ha en tamaskan.
Citera
2010-06-07, 22:20
Medlem
Jag har en Basset Hound.
Citera
2010-06-07, 23:31
Medlem
Jag har en hund själv men tar hand om 2 stycken till (bor hos mig på vardagar och sådär) En bordercollie valp (min), sen tar jag hand om en schäfer och en till border collie
Citera
2010-06-07, 23:41
Medlem
Jag har två Border Collie 6 och 9 år gamla
Citera
2010-06-07, 23:44
Medlem
jag har en smojedhund
Citera
2010-06-08, 00:45
Medlem
Idiotpods avatar
12 årig Tibetansk Terrier hane. (Nyklippt, ser ut som 3 åring nu! )

Halvt ägare till en 1 årig Schäfer-tik även (Så härlig, så mycket kamp i henne och så skarp, underbar hund!)
Citera
2010-06-08, 15:06
Medlem
Wonderbras avatar
Jag har ingen egen hund! Men driver ett litet hunddagis så jag har en ganska stor hundfamilj

Dansk-svensk gårdshund, 3 år
Blandis schäfer, labbe, pitbull, dobberman, 2 år
Leonberger, 20 v
Pitbull, 11 år (Mammas, hunden jag är uppväxt med)
Grand Danois, 6 mån & 3-4 år
Blandis Samojed, golden, labbe, 1 år
Schäfer, 2 år & 6 år
Papillon, 4 år båda två
Amerikansk bulldog, 3 år
Amstaff, 6 år
Chinese crested, 14 mån
Finsk lapphund, 3 år
Jack Russel, 3 år
Alla är mina älsklingar. Funderar på att skaffa mig (när tiden är rätt) en Bullterrier eller Grand Danois. Kanske en pitbull, men är ju uppväxt med dem så. Hundar jag aldrig skulle skaffa mig är några av dessa sönderavlade.
Citera
2010-06-09, 12:47
Medlem
En schäfer tik på 1 år och några månader
Citera
2010-06-11, 17:20
Medlem
BorgeHs avatar
Jag har en bordercollie, en PBGV (basset jakthund), en vit herdehund (vit schäfer), en springer-spaniel och fem mopsar.

Jo, jag bor på landet och har andra djur också.

Alla hundarna är personligheter. Några av mopsarna har en "hata border-collie"-klubb. Det är riktigt kul att se hur de mopsar sig...

Den mest "laid-back" är nog petit-basseten. Han ligger på rygg i sin hundkorg och viftar på svansen och väntar på mat och nästa chans att sticka och jaga rådjur. Han är vän med alla, utom rådjuren för de skall jagas....

Bordercollien är mest speciell. Den är smartare än många jag mött. Den är alltid på hugget och håller uppsikt över allt. Rekommenderas ej för folk i lägenhet eller i stan om dom inte vill ha grannarnas ungar invallade i en liten klunga på gården. Bordercollies skäller dock inte så mycket men tvekar inte att nypa till med käften.
Citera
2010-06-12, 19:37
Medlem
KapSuzettes avatar
Jag har en stabyhoun på 2år Är uppväxt med airdaleterrier och jack russels, och nästa hund blir antagligen en jrt. Men jag har flera andra som skulle kunna tänkas, bl.a. pumi, dansk/svensk gårdshund, welsh/lakeland/fox-terrier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in