Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2009-02-09, 13:46
Medlem
alltså. propavan är den sämsta "sömn"medicinen jag prövat. mina ben flyger i princip åt alla hål och kanter, samma sak händer med theralen. myrkrypningar till max. helt sjukt!
min rekomendation till alla som inte kan sova; skaffa antingen halcion eller flunitrazepam, de enda som funkar, enligt mig! för ovana bör 1-3mg flunitrazepam räcka. halcion vet jag ej doseringen på då jag fick det på akutpsyk, men det funkar iaf! dock är halcion r'ätt svårt att få utskrivet, vad jag vet. flunisar är lättare!
Citera
2009-02-09, 15:31
Medlem
reinkarnerads avatar
Propavan har ändå, för att vara ett psykofarmakum, en löjligt kort biverkningslista och saknar interaktioner.

Trist att somliga i tråden haft oturen att drabbas av myrkrypningar. Det är annars en otroligt sällsynt biverkan (en på tio tusen).
Citera
2009-02-09, 15:45
Medlem
Sindlasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Propavan har ändå, för att vara ett psykofarmakum, en löjligt kort biverkningslista och saknar interaktioner.

Trist att somliga i tråden haft oturen att drabbas av myrkrypningar. Det är annars en otroligt sällsynt biverkan (en på tio tusen).

Myrkrypningar har oftast med doseringen att göra. Väldigt många får alltid myrkrypningar ifall de tar 3st propavan, aldrig hört talas om myrkrypningar från 1 propavan.
Citera
2009-02-09, 16:14
Medlem
d988cjcs avatar
Har använd propavan med goda resultat regelbundet nu under en period som sömnhjälpmedel då jag är cannabisberoende.
Är dessutom ganska van när det kommer till benso av olika slag och har redan hunnit skaffa mig ganska grov tolerans.
Förr i tiden, då det hände att man snorta tjack, fungerade inte ens mängder på 5-6 st á 25mg propavan även då man kombinera detta med krök och holk. Kunde sluta att man efter 2 dagars tjackrejs försöker desperat söva ner sig genom att trycka i sig så många propavan som möjligt,skölja med stort glas vodka samt röka på det en del.
De gångerna jag faktiskt lyckat somna av den kombon har jag oftast vaknat inom kort total "söndermedicinerad", men hör nu här, istället för i benen fick jag dessa gudomligt myrkrypningar i underarmar och endast där. Dessa var då så outhärdliga att man var ibland på gränsen att skada sig själv bara för att slippa.
Nu har jag använd mig av propavan under en period på 5 mån cirkus och den här gången utan att tjack eller annat skit varit inblandat, förutom cb då.
Det jag kommit fram till ang. propavan är om man bara använder dessa rätt och inte blandar onödigt med allt man finner i sin väg, inte ens alkohol, bör man efter en kortare tid av användande komma in i propavan och uppnå önskade resultat...(avbruten av tel)
Citera
2009-02-09, 16:18
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindlast
Väldigt många får alltid myrkrypningar ifall de tar 3st propavan
Tre stycken verkar onödigt mycket med tanke på att den rekommenderade dosen är en till två. Borde man inte hellre komplettera med Stilnoct/Imovane om man behöver så höga doser?
Citera
2009-05-29, 17:12
Bannlyst
Ja propavan var ett riktigt rävgift, sämsta jag någonsin prövat!

Benen var helt otroliga, kändes som jag hade världens benvärk x 1000.
Fick även tankeloop relaterat till den, riktigt otrevligt

RÄVGIFT!
Citera
2009-05-29, 17:56
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Ja propavan var ett riktigt rävgift, sämsta jag någonsin prövat!
Jag tyckte också illa om Propavan till en början, men nu har jag vant mig vid den och rätt använd funkar den riktigt bra (lågt tidigt intag på kvällen).

Däremot var Theralen ett riktigt rävgift för mig. Mycket värre efter dagen-känsla jämfört med Propavan. Theralenet gjorde mig till en zombie hela dagen, från det att jag steg upp tills jag lade mig.
Citera
2009-05-29, 20:41
Medlem
RapidLamas avatar
Jag käkar två/natt för jag har en jobbig vana att vakna ca varannan timme annars under hela natten... Dessa piller fungerar bra för mej, alltså gör att jag inte vaknar flera gånger per natt.
Bra dessutom för mej att dom inte är starka/går att flumma på.
I början var det lite segare att vakna på morgonen men det är helt klart bättre än att inte få sova en hel natt.
Citera
2009-06-04, 22:59
Medlem
maatews avatar
har fått både propavan och atarax, någon som vet om det ändrar ruset på CB?
Citera
2009-06-04, 23:28
Bannlyst
Fan vad värdelösa dom är... försökte må gött på dom men fick bara massa jävla myrkryp i benen!!
Citera
2009-06-05, 01:12
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengsomensnut
Fan vad värdelösa dom är... försökte må gött på dom men fick bara massa jävla myrkryp i benen!!

Det är förmodligen för att dom inte är rusgivande...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in