2011-03-26, 21:53
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Om du inte ens har druckit en öl så lär det inte vara någon fara, du har kanske blivit lite påverkad av kodeinet (det blir morfin i kroppen) och det gör att du känner dig varm och trött i huvudet.

Hur länge sen var det du tog citodonen?

Jag är på min femte citodon och tredje öl nu.
Runt 18-19 tiden och ölen ca 1-1.5h efter det. Slutade genast dricka när jAg upptäckte att det kändes skumt och märkte först då att jag råkat ta citodon istället för alvedon
Citera
2011-03-26, 22:03
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Runt 18-19 tiden och ölen ca 1-1.5h efter det. Slutade genast dricka när jAg upptäckte att det kändes skumt och märkte först då att jag råkat ta citodon istället för alvedon

Det borde inte vara någon fara.
Citera
2011-03-26, 22:36
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Det borde inte vara någon fara.
Säkert? Känns konstigt
Citera
2011-03-26, 22:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Säkert? Känns konstigt

Till 98% säker ja, om du inte råkar vara överkänslig/allergisk mot paracetamol, kodein och/eller alkohol. Jag vet flera som blir påverkade av enbart en tablett så det kan vara det du känner av.

Ring sjukvårdsupplysningen på 1177 om du känner dig orolig och hör vad dom säger. Du kan vara anonym om det nu inte är dina citodon.
Citera
2011-03-26, 22:50
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Till 98% säker ja, om du inte råkar vara överkänslig/allergisk mot paracetamol, kodein och/eller alkohol. Jag vet flera som blir påverkade av enbart en tablett så det kan vara det du känner av.

Ring sjukvårdsupplysningen på 1177 om du känner dig orolig och hör vad dom säger. Du kan vara anonym om det nu inte är dina citodon.
Ok. Tröttheten har avtagit lite. Känns inte lika varmt. Känns nu bara "tjockt" i huvudet. Det är mina citodon.
Citera
2011-03-27, 13:54
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ok. Tröttheten har avtagit lite. Känns inte lika varmt. Känns nu bara "tjockt" i huvudet. Det är mina citodon.

Gick det bra?
Citera
2011-03-27, 16:21
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Gick det bra?
Ja det gjorde det. Är bara lite seg och yr idag men annars bättre.
Citera
2011-03-27, 16:40
Medlem
KUSEs avatar
Alkoholen slår ut Paracetamoleffekten vid intag tillsammans, så riktigt korkat och slösigt av er.
Citera
2011-03-28, 14:12
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Alkoholen slår ut Paracetamoleffekten vid intag tillsammans, så riktigt korkat och slösigt av er.
Jag hade ingen avsikt att blanda
Citera
2011-03-28, 21:36
Medlem
ArmeCykels avatar
Experter ska ju ha det till att man är dödsdömd om man tar Alvedon och alkohol samtidigt, det är nog starkt överdrivet. Har själv tagit Alvedon och alkohol flera gånger när jag har haft ont nånstans, har aldrig tagit nån skada av det. Men det rekomenderas ju inte...Tror man gör klokt i att hålla sig borta från Alvedon när man dricker alkohol
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in