2007-10-12, 20:17
Bannlyst
Haft migrän och yrsel hela veckan, sitter nu med ett gäng polare och dricker har tagit en värktablett tidigare idag, enligt era svar så verkar det OK om jag tar en till. Om nu inte alkoholen bedövar när jag blir full
Citera
2007-10-12, 21:29
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Läkare och "experter" vill säkert ha det till att det är totalt livsfarligt, men jag har då fan aldrig märkt av att det skulle vara farligt. Har tagit både ipren och alvedon i samband med stora mängder alkohol utan bekymmer. Och då snackar vi inte om några tolv timmar mellan alvedon och alkohol, har hänt flera gånger att jag tagit några alvedon på morgonen mot baksmällan och sköljt ner den med öl bara för att klara av att supa mig dyngrak fortast möjligast.
Jamen hur är det med Ipren? Eller DexIbuprofen? (Receptbelagd vidareutveckling på Ipren) Är det verkligen lika "farligt" som alvedon?
Citera
2007-10-13, 10:31
Medlem
soulreapers avatar
Man ska aldrig blanda läkemedel med alkohol men visst paracetamol och alkohol har inga direkt dödliga effekter på kroppen men levern tar jävligt mycket mer skada. Ni kan käka många läkemedel och blanda med alkohol utan att dö men det rekommenderas inte!
Citera
2007-10-13, 11:10
Medlem
Whissles avatar
Tog 3st treo och 2-3 Ibumetin 400mg då jag skulle ge mig på en tvådagare och vaknade med en redig huvudvärk, hursomhelst så gick det då finfint att supa den dan.
Citera
2007-10-13, 13:09
Medlem
vicvegas avatar
Enligt egna erfarenheter så är det ingen fara... har bara gjort det en gång i jo för sig och då tog jag fem alvedon och söp som en gris och kände inte av några bieffekter varken under fyllan eller efter.
Citera
2007-10-13, 13:45
Medlem
Herr Butts avatar
Vad jag har hört så ska ipren vara bättre att ta, då det inte innehåller paracetamol. Någon som kan bekräfta?
Citera
2007-10-13, 14:18
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Butt
Vad jag har hört så ska ipren vara bättre att ta, då det inte innehåller paracetamol. Någon som kan bekräfta?

Stämmer
Citera
2007-10-13, 16:23
Medlem
De Miros avatar
Lite kul att man blivit indoktrinerad att tro att det skulle vara livsfarligt. Trodde faktiskt det.

Iförsig lär inte min lever må så bra idagsläget direkt, tror jag föredrar huvudvärk i en timma eller två framför leverproblem i framtiden.
Citera
2007-10-13, 22:27
Medlem
different_trips avatar
Vet inte hur det är man alvedon, men Ipren går bra att kröka till.
Fick jag göra i bulgarien, visst, jag fick dricka mer vatten, där funkade en vatten - en grogg principen, annars dog man av uttorkning kändes det som
Citera
2007-10-14, 13:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Lite kul att man blivit indoktrinerad att tro att det skulle vara livsfarligt. Trodde faktiskt det.

Iförsig lär inte min lever må så bra idagsläget direkt, tror jag föredrar huvudvärk i en timma eller två framför leverproblem i framtiden.

Nu är det inte som så att du direkt mår dåligt om du tar alvedon
och dricker alkohol. Levern tar dock skada och om man ofta gör
på det viset får man en bestående leverskada så småning om.

Denna visar sig kanske först på lite äldre dagar men man kan få problem
tidigare också.
Citera
2011-03-26, 21:29
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit

Kodein ska man se upp med tillsammans med alkohol, dvs t ex citodon, treo comp, panocod. Dessa kan göra att andningen påverkas.
hur illa är det? Jag råkade ta en citodon 500mg innan ikväll (trodde det var Alvedon, såg fel på förpackningen, det ser ju likadana ut) och drack sedan ca 75-80% av en 33cl tuborg 4,6% eller vad de nu ligger på.

Känner mig lite ansträngd i nacken och varm och trött i huvudet. Är det någon fara? Har aldrig gjort så innan och det var ett misstag pga liknande förpackningar.

Är lite orolig. Vågar man slappna av eller slutar man andas eller nåt då?
Citera
2011-03-26, 21:32
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
hur illa är det? Jag råkade ta en citodon 500mg innan ikväll (trodde det var Alvedon, såg fel på förpackningen, det ser ju likadana ut) och drack sedan ca 75-80% av en 33cl tuborg 4,6% eller vad de nu ligger på.

Känner mig lite ansträngd i nacken och varm och trött i huvudet. Är det någon fara? Har aldrig gjort så innan och det var ett misstag pga liknande förpackningar.

Är lite orolig. Vågar man slappna av eller slutar man andas eller nåt då?

Om du inte ens har druckit en öl så lär det inte vara någon fara, du har kanske blivit lite påverkad av kodeinet (det blir morfin i kroppen) och det gör att du känner dig varm och trött i huvudet.

Hur länge sen var det du tog citodonen?

Jag är på min femte citodon och tredje öl nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in