2007-10-11, 22:43
Medlem
Ja, finns väl inte så mycket att tillägga. Jag lider av dålig smak i munnen och vill gärna bli av med detta eftersom det påverkar mitt humör.
Jag har dock inte dålig andedräkt (förväxla inte de två).

Så vad har ni för förslag?

Tack på förhand!
Citera
2007-10-11, 22:55
Bannlyst
Vad är det för smak du upplever? Är du torr i munnen? Tar mediciner? Inflammation i tandköttet? osv osv
Citera
2007-10-11, 23:11
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Ja du var väldigt otydlig där, det kan bero på allt ifrån en dåligt rengjord tunga till en hjärntumör.
Citera
2007-10-11, 23:16
Medlem
Ja okej, ska försöka förklara.

Jag har ofta en smak som är en aning besk. Otroligt svår att beskriva. Konstigt nog befinner sig smaken bara i bakre delen av munhålan.

Man kan känna den efter att man lagat ett hål hos tandläkaren och slickar på tanden tror jag. Om någon förstår vad jag menar
Citera
2007-10-11, 23:17
Medlem
666Hates avatar
Borsta tänderna?
Citera
2007-10-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Borsta tänderna?

Fan att jag inte tänkt på det innan!

Borstar tänderna två gånger om dan i cirkus två minuter med eltandborste.
Nåt jag funderar på är om det kan va så att nån gammal lagning pajat?
Vad som helst, bara det inte är hjärntumören
Citera
2007-10-11, 23:48
Medlem
Bluffos avatar
Dricker du mycket alkohol?
Äter du var tredje timma under det vakna dygnet?
Citera
2007-10-11, 23:51
Bannlyst
Hur kan du veta att du inte har dålig andedräkt förresten?
Citera
2007-10-12, 00:32
Medlem
Bluffo; Dricker inte mycket alkohol. Ja, jag äter nog runt var tredje timma. Kan det bero på det. Det är oftast när jag inte ätit på en stund som smaken kommer.

Roxic; Jag bara räknar med det. Har slickat mig på handleden och inte känt någon direkt lukt. Och ingen har kommenterat.
Citera
2007-10-12, 00:45
Medlem
pictorhayess avatar
Hmm...känns spontant som om dina problem härör från lägre belägna trakter (tex mage). Hur var det med medicinintaget? Några sura uppstötningar?
Citera
2007-10-12, 03:15
Medlem
Jag har själv vidriga gula klumpar som kommer från halsmandlarna och ger en bedrövlig smak i munnen. Dock brukar dom ge dålig andedräkt också, men du har inga klumpar där eller?
Citera
2007-10-12, 03:56
Medlem
klybans avatar
Börja med en enkel grej som tungskrapa finns nog både på apoteket och i livsmedels affärerna.

Den avlägsnar en hel del bakterier på tungan,och bakterier kan ju ge en vidrig smak :/

En del tandborstar har också tungskrapa på baksidan,men det svåra är att få tag allra längst in på tungan för många har ju en kräk reflex som kan ställa till det för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in