2007-10-11, 22:26
Medlem
Jag läste på forumet att kroppen konstant utvecklas, bygger på osv fram till just 21 års ålder. Jag läste också att just utvecklingen stoppas om man tar någon form av preparat som gör din kropp större dvs steroider osv.
Nu till själva frågan

Är det samma princip för droger också? Alltså att kroppen slutar bygga på och utvecklas om man tar låtosssäga affe eller syra?

Är inte så kunnig inom just detta ämne, säg till om jag har fel.=P
Citera
2007-10-11, 22:41
Medlem
piratkaptens avatar
Till att börja så går det inte att generalisera inom droger, det finns så många olika sorters.
Alla påverkar kroppen olika, men att kroppen slutar byggas upp om du tar syra låter väl knappaste rimligt. Däremot är hjärnan känsligare när den inte utvecklats färdigt ännu.
Citera
2007-10-11, 22:48
Medlem
CpGurrAs avatar
Dem säger ju att en flashback på syra kan dyka upp flera år efter en tripp men hur sann den är vet jag inte. Röker du brajja hela dagarna så stannar utvecklingen upp om du är under 21år och har rökt i fler än 2-3år, ser och har sett hur cannabisen lämnar sina spår. Men tabletterna har jag inte sett nå problem medt just fysisk utveckling mer än att man inte äter som man ska och då är det sol klart att kroppen inte utvecklas.
Citera
2007-10-11, 23:04
Medlem
mjo man blir ju lite orolig hursomhelst, låt oss säga att man är en riktig crackhead(alla möjliga droger) i ungdomen typ 16-19, man är lite risig och därefter tar en paus med allt skit fram till just 21 års ålder, hinner kroppen återhämta sig om man nu äter sunt och tränar regelbundet?
Citera
2007-10-11, 23:11
Medlem
CpGurrAs avatar
Om man nu har rökt crack i flera år när man är så ung så sätter det ju sina skador i hjärnan men rent fysiskt så har man några år på sig att bygga upp kroppen och kanske kan man lära sig lite nytt så man inte blir alltför dum i skallen.
Citera
2007-10-11, 23:29
Medlem
tack för svaren
Citera
2007-10-11, 23:34
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkakan
tack för svaren

Jag är så ingen läkare men tror större delen av medlemmarna på sidan håller med :=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in