Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-12, 18:51
Bannlyst
jag hade tänkt formatera om datorn, och göra backup på min externa hdd men när jag går in i den här datorn hittar den inte den externa hdd, eller om jag stoppar in ett usb-minne händer ingenting alls, vad ska jag göra?
Citera
2007-10-12, 18:56
Bannlyst
och en fråga till om jag formaterar och installerar om windows helt behöver jag leta upp drivrutiner till allt? tex webbkamera och till sj windows igen?
var ett tag sen jag formaterade;P
fast jag har en mapp som heter DRIVERSsom ligger på c:\?
Citera
2007-10-12, 19:18
Medlem
Rs74s avatar
Jag gjorde som så att jag tog en kopia av hårddisken med hjälp av Acronis - http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Först installerade jag Windows Xp och Office, uppdaterade allt via Windows update. Sen installerade jag alla mina "favorit"-program, konfigurerade alltihop och var nöjd. Acronis skapade en .tib-fil som jag nu har lagrad på en dvd-skiva.

Nu kan jag göra vad fan jag vill med hårddisken (installera Linux, skapa 3000 partitioner etc ... ) och få den återställd till ett "perfekt" Windows på 15 minuter.
Citera
2007-10-12, 21:54
Medlem
Caughts avatar
I värsta fall får du väl ringa butiken och fråga vad som kan göras, om dem kanske kan ge dig några CD-Skivor med det du söker.
Citera
2007-10-14, 19:41
Bannlyst
när jag går in i den här datorn och har något inkopplat tex usb-mine eller extern hdd, så syns den inte vad ska jag göra?
Citera
Bannlyst
när jag går in i den här datorn och har något inkopplat tex usb-mine eller extern hdd, så syns den inte vad ska jag göra?
Citera
Bannlyst
Citera
2007-10-15, 08:23
Bannlyst
ber så hemskt mycket om ursäkt för dubbelpostningarna mitt internet laggade igår så viste ej om ämnet skulle postas
ska inte hända igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in