2007-10-11, 19:10
Bannlyst
hej, när jag öppnar aktivitetshanteraren så är det en process som heter "systemets väntep..."nånting som hela tiden tar upp 99 procent av all cpu har haft detta problem länge nu och söker en lösning. har kontaktat microsoft men de kunde inte hjälpa mig, jag har sökt i forumdelarna men kan inget hitta, kan någon hjälpa mig? dessutom går det inte att avsluta processen då det är en system process, eller ändra prioritet till låg.
tacksam för svar, annars går jag loss på dumburken asså
Citera
2007-10-11, 19:13
Medlem
om du menar "Systemets vänteprocess" service
så är det inget fel, det ska vara så.
Det går ner när cpu load går upp..
Citera
2007-10-11, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magster
om du menar "Systemets vänteprocess" service
så är det inget fel, det ska vara så.
Det går ner när cpu load går upp..

den stannat på 99% går inte ner mer än till 91 sen upp direkt till 99%.
Citera
2007-10-11, 19:34
Medlem
Freddalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharingiscaring
hej, när jag öppnar aktivitetshanteraren så är det en process som heter "systemets väntep..."nånting som hela tiden tar upp 99 procent av all cpu har haft detta problem länge nu och söker en lösning. har kontaktat microsoft men de kunde inte hjälpa mig, jag har sökt i forumdelarna men kan inget hitta, kan någon hjälpa mig? dessutom går det inte att avsluta processen då det är en system process, eller ändra prioritet till låg.
tacksam för svar, annars går jag loss på dumburken asså

Vad den menar är att den tar upp 99% av den aktuella CPU loaden. Dvs om du inte har igång något så drar "systemets vänteprocess" 99% av kanske 4% total CPU belastning.

Hint: i statusraden (längst ner) på aktivitetshanteraren står den totala processoranvändningen angiven i procent.
Citera
2007-10-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharingiscaring
den stannat på 99% går inte ner mer än till 91 sen upp direkt till 99%.

Det ska gå ner till noll när man kör cpu på 100%
testa detta
http://users.bigpond.net.au/cpuburn/...PU_burn-in.zip
och kör det och se om det går ner.

obs, vet inte om det ska gå till noll om man har flerkärnig CPU, kanske det bara går till 50% då.
Citera
2007-10-11, 19:57
Medlem
electr0ns avatar
Vanteprocessen tar ingen prestanda utan overvakar snarare: http://en.wikipedia.org/wiki/System_idle_process
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in