• 1
  • 2
2007-10-14, 09:52
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOJV
Ja och personalen på RixTelecom använder IRC för internt jobbsnack.

Men nu var det ju inte du som skapat tråden. Utan det jag skrivit om att man är anställd för att arbeta och inte chatta, gäller inte dig utan Jens4. Hade det gällt dig så hade väl också din chef sett till att chattsidor blivit blockerade...
Nu har jag ju redan svarat på ett av dina tidigare inlägg. Men som sagt:

1) Du är snett ute här när du drar slutsatser om
a) Vad jag gör och inte gör på mitt arbete
b) Att det skulle TA tid från mitt arbete, faktum är att det istället tar MERA tid från mitt arbete nu. På precis samma sätt som det tagit mig en massa extra tid för att sidor SOM JAG BEHÖVER I MITT arbete varit spärrade pga att de innehållit ord som gjort att de asocierats med sexsidor trots att de varit kopplat till vetenskap

2) Det finns något som heter OFF-TOPIC, det innebär att även om verkligheten sett annorlunda ut och dina spekulationer hade varit korrekta så hade dina inlägg inte hört hemma i den här tråden då de inte alls har med frågeställningen att göra.
Citera
2007-10-14, 12:29
Medlem
KOJVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Mest av allt är det principen som irriterar mig. Avskyr förmynderi (det mest korkade av allt är ju att många istället kör MSN i sin nalle istället.... och det tar BETYDLIGT längre tid att växla tre mess där än på datorn)
Då föreslår jag att du skaffar ett annat jobb, där det är tillåtet att planera sin fritid på arbetstid...
Citera
2007-10-15, 08:39
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOJV
Då föreslår jag att du skaffar ett annat jobb, där det är tillåtet att planera sin fritid på arbetstid...
Fortfarande inget att bidra med alltså men tvungen att ha sista ordet? Du inser ju (förhoppningsvis) att MSN inte är så viktigt att man byter jobb pga det.
Jag skrev mitt inlägg här i hopp att någon som var duktig skulle ha ett konstruktivt bidrag.
Citera
2007-10-15, 12:53
Medlem
KOJVs avatar
Du vill alltså ha hjälp med att få sparken? För det är ju vad som kommer hända om du kringgår företagets policy...
Citera
2007-10-15, 16:48
Medlem
judaass avatar
Inte för jag vill störa i gruffet, men har du fått ordning på problemet? Kan va kul att veta om tråden hjälpte eller ej?
Citera
2007-10-15, 22:49
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judaas
Inte för jag vill störa i gruffet, men har du fått ordning på problemet? Kan va kul att veta om tråden hjälpte eller ej?
Nej inget av tipsen har fungerat. Tacksam ändå för de (konstruktiva) tips som kommit in.
Citera
2007-10-16, 08:49
Medlem
En sökning på Google gav mig en länk till en tråd i ett annat forum: http://www.bigblueball.com/forums/ms...-firewall.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in