2015-08-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad innebär äkta troende för dig ?
Visst kan en mördare vara både troende och ateist men jag anser att säger man att man dödar i Guds namn så är man inte troende.
Då är man en sjuk människa.
Om en präst i Sverige skulle mörda på löpande band skulle du då se den som troende?
Skulle du inte se den som en galning först och främst?
Om du skulle döda någon skulle någon då säga.
Ja så sjuka är ateisterna.
Om jag dödade för att jag var ateist,så skulle folk naturligtvis säga så. Det finns faktiskt fullt med troende i USAs arme'. Är dom inte troende enligt dig?
Citera
2015-08-26, 20:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om jag dödade för att jag var ateist,så skulle folk naturligtvis säga så. Det finns faktiskt fullt med troende i USAs arme'. Är dom inte troende enligt dig?

Ingen som dödar i Guds namn tror på Gud anser jag. Då skulle de inte döda.
Citera
2015-08-26, 20:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag tror inte du förstår vad jag säger.
Skall försöka belysa saken med en liknelse ..
Om din fru var otrogen mot dig hela tiden skulle du då säga att hon är trogen ?
En liknelse Kiss ..

Förstår du då vad jag menar med att en som dödar i Guds namn inte är troende enligt mig .
Citera
2015-08-26, 21:04
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Nu utgår du ju bara från dina egna tolkningar. Räknas man inte om man tror annorlunda än dig?
Citera
2015-08-26, 21:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Nu utgår du ju bara från dina egna tolkningar. Räknas man inte om man tror annorlunda än dig?
Har jag inte sagt utan endast att jag tycker så.
Min åsikt alltså.
Behöver inte ha rätt eller att andra ej får tycka annat.
Svarar Kiss på hans frågor och ger min åsikt till hans tankar endast.
Vad anser du vara en äkta troende Då? Finns det ?
Citera
2015-08-26, 21:38
Medlem
Citat:
Jag tror inte du förstår vad jag säger.
Skall försöka belysa saken med en liknelse ..
Om din fru var otrogen mot dig hela tiden skulle du då säga att hon är trogen ?
En liknelse Kiss ..

Förstår du då vad jag menar med att en som dödar i Guds namn inte är troende enligt mig .
Nä,då är hon inte trogen. Men det var ingen "liknelse". Vi vet väl vad trogen resp. otrogen betyder?
Vad har det med ditt resonemang, att om man dödar så tror man inte på Gud,att göra?
Citera
2015-08-26, 21:39
Medlem
Citat:
Men om dom som dödar säger att dom tror på Gud? Hur tolkar du det? Ljuger dom?
Citera
2015-08-26, 21:41
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nä,då är hon inte trogen. Men det var ingen "liknelse". Vi vet väl vad trogen resp. otrogen betyder?
Vad har det med ditt resonemang, att om man dödar så tror man inte på Gud,att göra?
Kiss !! Jag tänker inte sitta och babbla med dig i tusen inlägg igen.
Jag anser att den person som dödar i Guds namn Inte är troende.
Du får ta diskussionen med andra nu om den saken.
Citera
2015-08-26, 21:47
Medlem
Citat:
Kiss !! Jag tänker inte sitta och babbla med dig i tusen inlägg igen.
Jag anser att den person som dödar i Guds namn Inte är troende.
Du får ta diskussionen med andra nu om den saken.
Samma gamla visa när du trasslar in dig. Och dra inte liknelser om du inte vet vad det är.
Och du får gärna tycka att dom som dödar i Guds namn inte är troende. Men en sådan kommenatar blir naturligtvis lovligt byte. Jag tänker inte ta den diskussionen med andra,om nu ingen verkligen tycker så. Vilket vore väldigt konstigt. Man kan naturligtvis tycka att dom som dödar i Guds namn gör fel, men att hävda att dom inte tror på Gud , framkallar naturligtvis frågor.
Citera
2015-08-26, 21:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Samma gamla visa när du trasslar in dig. Och dra inte liknelser om du inte vet vad det är.
Och du får gärna tycka att dom som dödar i Guds namn inte är troende. Men en sådan kommenatar blir naturligtvis lovligt byte. Jag tänker inte ta den diskussionen med andra,om nu ingen verkligen tycker så. Vilket vore väldigt konstigt. Man kan naturligtvis tycka att dom som dödar i Guds namn gör fel, men att hävda att dom inte tror på Gud , framkallar naturligtvis frågor.
Nej jag orkar inte.
Tråkigt och bortkastat .. Du får diskutera om ämnet själv och med andra nu.
Jag har inget mer att säga om saken mer än att den som dödar i Guds namn inte är troende.
Du får babbla om saken själv nu eller djupa diskussioner om sakfrågan med andra nu.
Det är väl bra.
Citera
2015-08-26, 22:05
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Har jag inte sagt utan endast att jag tycker så.
Min åsikt alltså.

Men det är ju innebörden av det du skriver:

Citat:

Det är väl ändå ganska uppenbart att tokarna från mellanöstern är riktigt jäkla troende, eller? Varför skulle de gapa om gud om de vore ateister? Det blir rätt fånigt när du uttrycker dig så om du inte menar det.

Citat:
Vad anser du vara en äkta troende Då? Finns det ?

Uppenbarligen finns det troende. En äkta troende är väl följdaktligen någon som tror, möjligen med tillägget att denne inte ljuger för sig själv. Så jäkla krångligt är det inte. Sen är det upp till mig om jag vill dissa deras tro eller ej, men att bara säga "ha, du dödar folk så du tror inte" är ju bara fånigt.
Citera
2015-08-26, 22:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Men det är ju innebörden av det du skriver:

Det är väl ändå ganska uppenbart att tokarna från mellanöstern är riktigt jäkla troende, eller? Varför skulle de gapa om gud om de vore ateister? Det blir rätt fånigt när du uttrycker dig så om du inte menar det.

Uppenbarligen finns det troende. En äkta troende är väl följdaktligen någon som tror, möjligen med tillägget att denne inte ljuger för sig själv. Så jäkla krångligt är det inte. Sen är det upp till mig om jag vill dissa deras tro eller ej, men att bara säga "ha, du dödar folk så du tror inte" är ju bara fånigt.
Nej jag anser ej en person som dödar en annan person i Guds , religionens namn är troende.
Den är sjuk.Lider av vanföreställningar .Är en psykopat , en äcklig mänsklig mördare.
Absolut inte troende. Låtsas vara det endast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in