Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-11, 03:25
Medlem
Jag installerade just nya uppdateringar och nu ber den mig att starta om hela tiden.

Den har en tidsgräns på 5 minuter innan den startar om av sig själv och försvinner inte förens jag trycker på "starta om senare". Den poppar upp hela tiden och jag ska snart gå och lägga mig och jag vill verkligen inte starta om datorn

Nån som vet hur jag kan lösa det här?
Citera
2007-10-11, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Jag installerade just nya uppdateringar och nu ber den mig att starta om hela tiden.

Den har en tidsgräns på 5 minuter innan den startar om av sig själv och försvinner inte förens jag trycker på "starta om senare". Den poppar upp hela tiden och jag ska snart gå och lägga mig och jag vill verkligen inte starta om datorn

Vad händer om du skiter i rutan, och bara låta den va öppen?? sen kan man väl ändra så att den påminner om 4 timmar??
Citera
2007-10-11, 03:38
Medlem
Citat:
Den har en tidsgräns på 5 minuter innan den startar om av sig själv...
Innan datorn startar om sig menade jag då.

Och nej, det står ingenting om att man kan ändra det, har aldrig sett det här fönstret faktist :/

Tankade ner uppdateringarna för flera timmar sen och det började inte komma upp rutor förens nu faktist.
Citera
2007-10-11, 03:44
Medlem
Såhär ser den ut:
[img=http://img444.imageshack.us/img444/8258/rutawy5.th.png]
Citera
2007-10-11, 04:00
Medlem
JoLt colas avatar
Citat:

Kan du inte bara starta om datorn då? Då kommer inte den att inte störa dig mer.
Citera
2007-10-11, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoLt cola
Kan du inte bara starta om datorn då? Då kommer inte den att inte störa dig mer.
Själv poängen är ju att jag inte vill starta om datorn just nu av en mängd olika anledningar :/
Citera
2007-10-11, 06:43
Medlem
groils avatar
Citat:
Själv poängen är ju att jag inte vill starta om datorn just nu av en mängd olika anledningar :/

Skriv ett autoit-script som automatiskt klickar på senare när rutan kommer upp.

EDIT: Eller i valfritt språk.
Citera
2007-10-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Skriv ett autoit-script som automatiskt klickar på senare när rutan kommer upp.

EDIT: Eller i valfritt språk.
Nu vart det så att jag vart tvungen att starta om i vilket fall :/

Men utav nyfikenhet, hur skulle man göra det?
Enklast möjliga sätt alltså.
Citera
2007-10-11, 10:28
Medlem
dempa69s avatar
Har inte testat men borde inte kommandot "shutdown -a" i kommandopromt fungera??

Eller hjälper det bara vid andra omstarter och nedstängningar.

// Dempa
Citera
2007-10-11, 10:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Har inte testat men borde inte kommandot "shutdown -a" i kommandopromt fungera??

Eller hjälper det bara vid andra omstarter och nedstängningar.

// Dempa
Det bör inte hjälpa i det här fallet, eftersom Windows i sig inte vet om att det ska startas om inom fem minuter. Det är något uppdateringstjänsten tycker det är dags för och initierar. Du kan nog skriva shutdown -a när den där räknaren väl nått noll, men innan dess kvittar det förmodligen.
Citera
2007-10-11, 10:58
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det bör inte hjälpa i det här fallet, eftersom Windows i sig inte vet om att det ska startas om inom fem minuter. Det är något uppdateringstjänsten tycker det är dags för och initierar. Du kan nog skriva shutdown -a när den där räknaren väl nått noll, men innan dess kvittar det förmodligen.

Nja, vet inte jag har råkat ut för kommer inte ihåg exakt men det var fel på någon systemfil för grafikkortet och fick upp ett meddelande om att "windows kommer att startas om om xx sekunder, spara filer nu".

Något problemartat då jag höll på att ladda ner dom nvidiadrivisar jag behövde för att fixa problemet, och dom brukar ligga på en ansenlig storlek.

När jag gick till promten och skrev shutdown -a så avröts räknaren och jag kunde ladda ner den uppdatering jag behövde.

Men okey uppdateringstjänsten är väl något annat, borde väl gå att stoppa den tillfälligt via kontrollpanelen / tjänster tycker man. Men vad fan heter den är då frågan??

// Dempa
Citera
2007-10-11, 11:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nja, vet inte jag har råkat ut för kommer inte ihåg exakt men det var fel på någon systemfil för grafikkortet och fick upp ett meddelande om att "windows kommer att startas om om xx sekunder, spara filer nu".

Något problemartat då jag höll på att ladda ner dom nvidiadrivisar jag behövde för att fixa problemet, och dom brukar ligga på en ansenlig storlek.

När jag gick till promten och skrev shutdown -a så avröts räknaren och jag kunde ladda ner den uppdatering jag behövde.

Men okey uppdateringstjänsten är väl något annat, borde väl gå att stoppa den tillfälligt via kontrollpanelen / tjänster tycker man. Men vad fan heter den är då frågan??
Jo, men då var det ju just Windows självt som sa till dig att det ska startas om. Jag tror inte att det är det när det kommer efter uppdateringar. Jag förstår mycket väl varför Microsoft valt att göra så här, men ibland vill man verkligen inte starta om datorn, så att välja att vänta i 4 timmar hade varit bra. Du lär inte hitta något i kontrollpanelen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in