Hejsan. Jag har en relativt ny dator med Vista installerat på. Dock så är det mycket problem med kompabilitet och program som plötsligt inte går att starta. Därför tänkte jag pröva boota från en annan hårddisk där jag har XP installerat sedan tidigare. När datorn startas upp så väljer jag att den ska boota från XP-hddn, men då startar den bara om.
Vad kan problemet vara? Måste jag pilla mer i BIOS för att det ska fungera?
Kan också lägga till att det finns en partion på hårddisken om det kan hjälpa.
2 anledningar till att fixmbr inte kommer funka.
1: Vistas bootloader är "starkare" än XPs så den går inte att få bort så enkelt.
2: Även om det gick så har han inte sagt att han vill få bort vista. Om jag fattat det korrekt rätt.
2 anledningar till att fixmbr inte kommer funka.
1: Vistas bootloader är "starkare" än XPs så den går inte att få bort så enkelt.
2: Även om det gick så har han inte sagt att han vill få bort vista. Om jag fattat det korrekt rätt.
Vad jag vet så "tar man inte bort" något på det sättet?
Kanske köra fixmbr med Vista-skivan istället då?
Kanske var lite luddig i förklaringen tidigare. Jag har vista installerat på en hårddisk och XP på en annan. Dock är både hårddiskarna uppdelade i partitioner men har bara ett OS installerat per disk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!